Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1761 ggr
Rosaranarosenstrale
0

Varig tass på kattunge

Hej!

Igår köpte jag och sambon en kattunge. Idag upptänkte jag att han har något svartbrunt under tassen och såg sedan att det varar.

Min fråga är ska jag försöka rengöra det själv med väteparoxid och se hur det ter sig, eller ringa och besöka vetrinär?

Mvh

Rosaranarosenstrale
0

Oj menade nog inte väteparoxid men något som inte svider iaf.

MajaBack
0

Jag skulle nog ringa veterinär och höra efter om jag var du. När min Selma skar sig i tassen sa veterinären att skador under tassarna lätt krånglar och blir allvarliga.

Du kan säkert få svar av någon med mer erfarenhet också här, men ringa vet och be om råd skulle jag göra i din sits.

tuska
0

Veterinären brukar rengöra variga sår med väteperoxid. katten kan behöva en antibiotika kur. 

jag skulle nog uppsöka en veterinär med kissens tass.

Rosaranarosenstrale
0

Vad tror ni det går på?

tuska
0

Det är svårt att säja pris på behanlingen. Veterinärena har olika pris sättningar.  Ta kontakt med säljaren av katten och berätta om kissens tass.

Du borde få hjälp med veterinärkostnaden av säljaren, en katt ska säljas frisk.

Rosaranarosenstrale
0

Jag ringde vet. Kikade även närmare på tassen och det som är brunaktigt tror jag är skorpa det går att ta lös och ska göra det när sambon kommer hem med koksaltlösning. Själva tramdynan ser läkt ut och vetrinären trodde även det och jag ska återkomma om han skulle visa några symptom på o må dåligt, vilket han inte alls ;) gör i nuläget :)

Har snart inga blomblad kvar i krukorna.

Tack för era råd.

Mvh

[Norrbysa]
0

Bra! Tips: Kom ihåg att vaccinera och försäkra din nya katt så att du slipper kostsamma överaskningar senare. :-)

Hawknestgrove
0

ja koksaltlösning är det absolut bästa att tvätta med. OCh köp en ampellilja åt katten. För alla krukväxter är inte ogiftiga.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....