Torrfoder med fibrer?
Nu är jag lat och orkar inte söka efter något svar på denna sida. Har sökt en massa på google, men är så trött så allt flyter ihop på skärmen. Nu skriver jag här och hoppas på svar till imorgon när jag är pigg och rask.
Jag är ute efter ett torrfoder med fibrer. Vilket ska jag köpa?
Kissarna äter Iams nu, har ätit Advance tidigare. Veterinären sa att de behöver ett mer fiberrikt torrfoder, för deras taskiga magar.
Min fråga är framförallt; finns det ett sådant att köpa på djuraffären eller är det dyrt veterinärfoder som gäller? :(

Katter behöver väl inte fibrer. De är ju köttätare
Barf kanske? Mer blötmat osv.
Specific köpte jag hos vet när min var putt i magen efter att ha fått i sig en ostbåge.. hon hade diarré i nästan tre månader! Det var den sorten som är för överviktiga, den fick de fri tillgång av så magen stabiliserade sig sedan. Kan det vara något? För oss var det en hjälp från ovan! 

#0 Har katterna diarré eller är de hårda i sina magar?

Den finns en dunderkur för lösa katt- och hundmagar: Stomax. Fodertillskott med hög fiberhalt. Funkar kanon!

#2 Tack för tipset, men foder för överviktiga känns inte så bra att ge de då mina katter är smala och smärta. vill inte att de ska gå ner i vikt, då blir de magra ;)
#3 När jag pratade med veterinären var det blod i bajset, det var problemet. Då var bajset normal konsistens. Möjligtvis nån gång ibland lös. Då sa hon att de behövde mer fibrer.
I nuläget verkar blodet försvunnit, men de har istället blivit lösa i magarna.
#4 tack för tipset!
#5 Mina var inte heller överviktiga, utan jag köpte en liten påse och efter några dagar var magen ok igen, sen fortsatte jag två veckor till medan jag fasade in det ordinarie fodret. Det var helt enkelt en liten kur de fick. Det var skönt att slippa dålig mage efter tre månader.. Det som gjorde susen var fibret i fodret som de förklarade för mig.
Rådet fick jag hos vet att köpa detta foder och jag är glad att jag följde det rådet. Tänk att man kan bli så glad över fasta korvar efter några månader! 

#6 Hehe ja man blir lycklig :D Hade i höstas två kattungar på jour som var jääättelösa i magen i säkert 2 månader, och varken skonkost eller DiarSanyl hjälpte, det blev bara värre. Men dumt nog har jag förträngt vad som hjälte dem att bli bra i magen :S

#6 Jahaa, ja kanske det är en idé då! Tack för tipset, som sagt!
Haha jag vet, man blir glad. Jag har varit jourmor åt en kattfamilj här ett tag och mamman har varit dålig i magen väldigt länge (dock är hon bra nu) och varje gång man såg en fast korv i lådan blev man glad. T.o.m. så min sambo nästan jublade. HAN sa när han rensade lådan "Oj oj vilka fina korvar du har Astrid" med katt/bebis-röst :D