Katt försäkringarna
Nur har vi kollat försäkringar och hittat en bra försäkring åt alla våra katter nämligen IFs Stora Kattförsäkring som täcker allt. Alla tre katterna (nykomlingens Agria försäkring tas bort) kommer kosta 300 kr i månaden plus hundens på IF på 180kr i månaden så 480kr/mån det är priset med rabbaten inräknad då, en saftig summa men det är det värt. 

Jag har IF till mina kstter och är nöjd med dem.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Har då behövt använda den någon gång? och har det då fungerat utan protester från dem?
En granne till mig hade IF när hennes hund fick livmodersinflammation, och det gick som på en räls.
Har Folksam själv, men jag har aldrig behövt använda den själv, men uppfödaren jag köpt 2 av katterna av har det alltid fungerat problemfritt för med Folksam.
Tycker faktiskt jag hör mest klagomål på Agria, och jag har inga bra erfarenheter av dem själv heller, och där hittar de alltid något kryphål för att slippa ersätta.

Jag har använt mina försäkringar ett par gånger och det har inte varit några problem.Har till och med fått ut försäkring+livvärde på en katt som pga ett missförsånd inte var försäkrad.
Stolt ägare till tre La permer
inte så dyrt med tanke på den fasta självrisken. har själv jobbat där förut men har fortf alla mina försäkringar där pga förmånliga villkor och bra service. bra att du gjort slag i saken ..
S*Winsnes Wilda
#4 Har också uppfattat flest klagomål på Agria.
#5 Ja jag har fått en bra bild av IF och min svärmor har deras försäkring på sin hund och det fungerar smärtfritt så att säga. Detta kommer nog bli kanonbra.
Jag har Agria på den nuvarande och även på den då varande katten. Har inte haft några problem med Agria fick ut livvärde utan några som hellst problem på den som fick avlivas. Sen har dem ersatt utan problem på den nuvarande också utan problem. Så jag kan inte klaga på Agria alls och det är rätt många tusenlappar det handlat om.
#7 jag säger inte att agria är dåliga men den rörliga självrisken som inte räknar på förren det händer nåt, kan dra iväg hur högt som helst.. på IF VET man att vad som än händer betalar du den fasta självrisken sen e det bra och ditt djur får den vård som krävs.
S*Winsnes Wilda
På IF har vi 2 500kr i självrisk och det är just 2 500kr vi betalar vid veterinärskostnader och inte ett dugg mer vi har valt att inte ha någon procentsatts utöver självrisken så på så sätt är IF oerhört smidigt.
Både på vår veterinärklinik i Karlskoga och kliniken syrran jobar på i Enköping säjer att IF och Folksam är de bolag som är snabbast och smidigast på direktreglering så det tillsammans med den fasta självrisken avgjorde mitt val när jag försäkrade mina djur:) Som tur är har jag aldrig behövt använde dem men jag har kompisar som gjort det och de är supernöjda.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har agria på alla djur, har haft dom i flera år. Inga problem att få ut pengar…enda tjorviga är att de kliniker jag går till gör inte direktreglering
Det gör de lite mer komplicerat

Har med Folksam och är nöjd med dem. Har ju så lyxigt med en katt som vinner många utställningar så alla katternas försäkringar är gratis, förutan livdelen. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z