Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1937 ggr
madebyinferno
0

Ni som har katter & småbarn...

vart har ni kattmaten samt toan så de får vara ifred från barnen??

Misstänker att mina gärna kommer ta sig ett smakprov eller två från maten och gärna hälla ut vattnet vid första bästa tillfälle!

Kan kattungar hoppa upp på diskbänken och då h maten där eller finns det någon som har en bättre lösning??

Pottan hittade jag bra bilder på olika skåp som de inrett med potta och ingång från sidan bla smart så man slipper någon hjälpgrävare vid ett obevakat tillfälle…

Men alla tips och råd är välkomna såklart!

NaimaG
0

Har inga barn men min närmsta vän har. Han ställer kattmaten på diskbänken där katterna sedan får äta. Toalådan har han i en ombyggd klädkammare med dörrhake och dörrstopp på se enbart katterna kommer in dit.

paow
0

Har inget jätte bra svar - men därimot 3 småsyskon i åldrarna tre,fem & åtta.

Det har aldrig varit några problem med dem & kattens mat/toa, nu har vi haft katt i bara 1 år. Jag antar att man får lära dem att låta kattens saker vara, så vi gjorde med dessa huliganer iallafall, och tro mig när jag säger huliganer! Vi har två toaletter, och den lilla är "min" eftersom jag är 11 år äldre än den minsta och vill ha extra frescht osv och då har kattlådan fått vare där ifred.Men om man bara har 1 toa så finns det väll inte så många val än att lära barnen att inte röra. Sen maten kan man väll sätta lite högre upp - kanske göra någon sorts "bana" upp, typ en pall som gör det lättare att ta sig upp för kissen, tills barnen lärt sig att låta maten vara.

Detta var väll inga direkta tips, har jag ju inga barn själv utan är bara storasyster, och har inte heller några spc erfarenheter då jag som sagt är bra mycket äldre än dem.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

barn och hundfri matplats Glad. kattlådorna har jag i grovköket med en lagon hög bräda framför ingången.

S*Winsnes Wilda

CallaMej
0

Vi har katter och en 1-åring.

Det löste sig ganska bra för oss eftersom vi har ganska många etage i vårt hus och där sitter grindar. Kattoan har vi på gästtoaletten - vi får helt enkelt ha uppsikt om vi är där nere.

Matskålarna har vi på golvet (mina katter får inte vara på köksbänk eller köksbord) i köket. Vi har ställt en barnhage framför och mellan spjälorna slinker katterna igenom, men inte barnet Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se