Galna katter
Hej!
Har två helt underbara katter, rivs eller bits aldrig. två kastrerade honor.
Problemet ligger i att vi har en grannkatt, en rödhårig hankatt, som kommer strosande på vår trädgård ibland. Om mina katter får syn på hankatten när de sitter på var inglasade verande blir de helt galna!!! de försöker verkligen döda varandra. Ikväll hände det igen, denna gång råkade jag vara emellan och ena katten hoppar rakt på mitt ben och sätter klorna i mig, sen iväg och jaga min andra katt. De blir så rädda så att de kissar på sig tillomed. Jag känner helt enkelt inte igen mina katter, och det får mig att fundera och oroa mig för mina små så klart, de attackerar ju aldrig annars!
Vad kan detta bero på?? Kan det vara skillnad om de träffas utan glas emellan?
Kan tillägga om det kommer andra katter så får de passera ostört :)

mina katter e likadana.. här utanför e det många utekatter men just en gul katt som råkar bo granne med mig o rymmer lite då o då o använder då balkongräcket som flyktväg, den katten hatar verkligen mina katter.. ibland slåss mina katter med varandra ibland bara morrar o väser de.. de andra utekatterna kan gå förbi balkongen (som e innätad) utan att mina bryr sig men kommer den gule herre jisses vilket liv
Kastrerade? :)