Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1718 ggr
Cazzos
0

Diarré!!!

Hej! Min katt har fått diarré!

Jag gav honom för mycket mjölk att lapa i sig! Rynkar på näsan

Det stinker inne på toaletten, vad ska jag göra? Ska jag gå på en strikt diet nu eller ska jag ge honom något som gör att han inte har diarré längre?

Han har aldrig fått så lös avföring förut men jag gav honom mjölk igår och idag..

Förut fick han diarré men det var inte lika löst och ljust som denna gången men det var nog för att jag inte gav honom en liten skål med mjölk 2 dgr i rad.

Förut när han fick diarre då fick han absolut inget godis alls, bara hans vanliga mat som jag ger honom dagligen, det försvann efter 2-3 dagar.

Vad ska jag göra?

Hawknestgrove
0

stackare dig….. det går över. Så fort mjölken är ute, men om du prompt vill ha slut på det tidigare, så kan du ju ta den enkla metoden med minst 12 timmars fasta, sen morotspure och te och sen bara rå köttfärs, som du sen gradvis smyger in vanlig mat med. Synd, vissa kissar är totala mjölkallergiker. Vår gamla kisse var sån. Alla våra 4 nuvarande däremot, tål mjölk alldeles utmärkt, men de får det inte ofta. Särskilt inte nu på sommaren, när det är så varmt, då surnar den så fort. På vintern har vi ju lite svalare nere vid golvet, så då kan de få en skål två tre gånger i veckan. Men du får tydligen vackert låta bli!JAg hade i alla fall inte kört igång med några mediciner i första taget. ett helt naturligt tillstånd egentligen…..

Lycka till!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cazzos
0

#1 Varför var jag så oansvarig och lät honom dricka så mycket mjölk? Åh..

Jag tänkte att hans skelett kanske mår bra av det men sen tänkte jag på hans lite nedsatta njurar som inte hjälper till med att "ta åt sig" näring och fett.

Han är ganska spinkig iofs.

Hans andra besök på dasset så var avföringen en aning fast! Ska gå på en strikt diet i 2 dagar nu, att han bara får äta sin mat… det kanske blir bättre redan imorgon (eller, idag för att vara helt korrekt klockan är ju över midnatt) Glad

Imasy
0

För lite mjölk hade jag inte satt på diet. Skillnad tycker jag det är om de får diarre utan att man vet vad det eror på, men det gör ju du nu ;)

[Norrbysa]
0

Hoppas det blir bättre.

Testa lactosfri mjölk nästa gång om du måste ge mjölk.

Annars är ägg-gula bra. :-)

Cazzos
0

#4 Mamma vill inte "slösa" pengar på en gamling, hehe Tyst

Maria
0

Jag hade heller inte satt honom på diet för att han druckit mjölk. Vet man vad det är så går det över.Glad

/Maria

Cazzos
0

#6 Det är inte direkt en diet men vad jag menar är att jag inte ger honom något gott i ca 2 dagar, det skadar ju inte Flört

Vill att bajset ska bli fast innan jag börjar ge honom t.ex. ägg eller så.

IceJossan
0

Ge honom aldri mjölk igen, nu när du sett att han inte tål det. Ge endast laktosfria mjölkprodukter då det nästan garanterat är laktosen han reagerar på, eftersom katter växer ifrån toleransen mot laktos när de inte längre behöver dia.

Cazzos
0

#8 Ok tack jag ska tänka på det