Tips ang fäller!
Tjim!
Jag har ingen katt men är kattvakt till grannens 2 trevliga katter. Nu är det så att den ena fäller ganska mycket. Foder får dom Orijg (lr vad det nu heter) plus blötfoder mjau men bara lite eftersom torrisarna är bra helfoder. Denna katt som fäller är korthårig vit huskatt, något rädd men jag får klappa honom o han njuter. Men jag provade att ta kattborsten o den gilla visst inte bli borstad eller kammad.
Har ni bra tips vad man kan göra tänk gärna på att han är lite skyggis o osäker. Mattegris är han men han har visst inte gillat borsten fast det vart matte som borstade.
Alla tips är välkommna, andra katten är långhårig men fäller inte så mycket.

Min ena katt gillar inte heller att bli borstad - och han fäller otroligt mycket. Så fort man drar handen äver pälsen är handen full med päls. Så de ända altenativet som jag såg var ju att vänja honom med borsten. Jag höll i honom med ena handen och drog borsten över ryggen på honom löst flera gånger, sen var han mer van sjävla "känslan" att dra borsten över hans päls. Han gillar det fortf inte, men står iallafall stil, ett tag ..
Finns säkert någon här som har något mycket bättre tips! :)
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
1, Nja jag tor det får min kompis/granne lära katten men tack för tipset iaf :) Funderar på testa diskhanskar o fukta dom lite lite så de blir sträva o klappa honom med dom. Det körde jag på möblerna när jag hade katt, ska se om han går på den iaf :)
Han är avmaskad för litet tagsen så mask kan man inte skylla på det glömde jag nämna. :)

gillar han att bli klappad så klappa honom med gummihandske :) Det är kanoneffektivt! Likaså med att ta bort katthår från möblerna!
3 nu klappa jag honom med en hanske o en utan det gick bort massor så det ska jag fortsätta med under tiden jag är kattvakt, jag var nere 1 tim i morse o 1.30 tim nu på kvällen tycker man ska försöka vara lite med djuren man är vakt till :) På det viset blir dom vana att jag kommer med