Varm sommar, varm lägenhet
Hur gör ni nu i sommar, med era katter?
Vår lägenhet blir riktigt var nu och på balkongen går det inte vara! Vi försöker stänga ut solen med persienner och har skaffat en fläkt.
Vi människor klarar oss rätt bra. Vi kan ju åka och bada och sånt, men vad ska vi göra för våra katter? De är helt utslagna och trötta, vilket inte är så konstigt.
Jag har gett dom vatten med isbit i som de kan leka och slicka på, men de fattade inte riktigt poängen.
Är det bara att vänta ut värmen, eller har ni nåt knep för att kyla dom/lägenheten?

Vi har haft kylklampar i handdukar på de populäraste sovplatserna idag, men vet inte hur långt det räcker.
Hur mycket värme klarar en kisse?
Vi hänger upp kompostgaller vid balkongdörren. Så det släpper in en hel del luft i alla fall. Kanske nåt som kan funka?
Sen verkar is i vattnet göra vattnet mer spännande av någon underlig anledning.
Sen kan man ha vattenskålar lite överallt. Även då verkar i alla fall mina katter dricka mer.
mina ligger i badrummet,där är det svalt. Leo med mest underull har jag faktiskt rakat. under fläkten funkar oxå.sen fler vattenskålar överallt.
S*Winsnes Wilda

Mina gör som #3, liggger i badrummet. Har 3 vattemskålar + vattenfontän inne (42 kvm) + 2 vattenskålar på balkongen. Lägger isbitar i samtiliga 2 ggr/dagen.
De ligger även framför fläkten emellanåt.
Men jag kan säga att dom RIKTIGT slagna hjältar i värmen!!!
Förra sommaren frågade jag vet just om värmen för det var kille nr 1 första sommar och jag blev orolig att han bara låg och låg och låg hela tiden så trodde han var döende var och varannan minut.
Veterinären svarade att katter klara värmen mycket bättre än oss människor och att de är ursprungligen ökendjur från första början.
Om stämmer eller inte, vet jag ej…. Och trots ursprunget flera hundra år tillbaks så har ju faktiskt mina killar aldrig varit i öknen någon gång….
.
Det var inte mycket men det vad jag kunde erfarenhetsmässigt bidra med.