Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2033 ggr
Scully
0

Ang parning

Är det någon som varit med om att en honkatt varit hos hanen men man ej har sett en enda parning själv och detta resulterat i kattungar.

Jag menar alltså att om honan kan vara sådan som ej vill visa människorna att hon parar sig.

Katterna har varit ensamma flera timmar per dag men hankattsägaren har ej sett någon genomförd parning, endast att hankatten tagit nackgrepp på honan men hon har slingrat sig undan. Detta är alltså första gången för honan medans hanen är erfaren.

Hanen har varit väldigt intresserad av honan från dag 1.

EddaM
0

Klart att man kan missa parningen om man inte är hemma tex. Sedan skriker inte alla honor heller. Så visst kan man missa detta.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Scully
0

Okej tack för svaret.

Tänkte hon borde ju varit i löpen trotts att hon ej skrek, tänkte då hanen var så fruktansvärt intresserad i henne och så som jag förstod det så försökte han ganska länge med att ta nackgrepp på henne och hon blev ju inte sur utan slingrade bara undan sig. Sen när hon varit där ca 2 veckor så var det något som hade hänt, för då hade hon visst en del av hans päls under baktassarna.

Dom var så goa med varandra annars och gick väldigt bra ihop Glad

EddaM
0

Honor kan ju visa mindre löp när de kommer hem till hanen då de inte är vana att vara där. I vissa fall går de ur löpet helt med. Men det är ju bara o säga Grattis om hon är dräktig. Vad är det för ras?

S*Luddhuvet´z

Scully
0

Jag har just hämtat hem henne igen, hon har varit där i nästan 3 veckor så hon borde ju gått in i det igen i såfall Glad. Men återstår väl att se om hon börjar löpa igen eller inte.

Det är en skogis Skrattande

EddaM
0

Ja då är det bara att hålla koll om hon får hallon tuttar nu då=) Jag skall ha en kull i månadskiftet o hon visade upp sina hallontuttar när hon gått tre veckor. Men där såg jag o hörde parningarna i två dygn hehe trodde jag skulle bli galen så som de höll på. =)

S*Luddhuvet´z

Scully
0

Hahaha Jo det kan jag tänka mig Skrattande

Dessa hade ett speciellt parningsrum som säkert var lite svårt att höra om man var inne i huset och så. Men den gången dom hade sett päls under hennes tassar så hade mattorna varit till rufsade iaf Glad.

Håller tummarna för att du får fina ungar och att allt går bra för din hona Skrattande

Jina
0

Min Alta var på dejt i höstas. Inga parningar sågs/hördes, men 3e januari damp det ner ungar :)