Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4619 ggr
Cazzos
0

Tips på leksaker (hemgjorda)

"Jaga snöre" brukar jag kalla en leksak som jag brukar göra till min katt.

Man tar 1-3 pappersbitar (hushållspapper som man kan riva av vid ett visst streck) och viker ihop det till en avlång boll.

Sedan tar man presentsnöre eller ett snöre av annat slag och knyter fast runt pappret, sen är det dags att leka!..

Presentsnöre ska man vara lite försiktig med om katten biter på det och man drar så kan det hända att man skär i huden i munnen eller på trampdynorna på tassarna (om de håller i snöret och biter), och det kan hända att pappret lossnar om de biter vilt på pappersklumpen så små pappersbitar kan hamna i munnen, men det är bara att peta ut det.

Meningen är ju att katten inte ska få tag på den ;)

Har ni tips på hemgjorda leksaker? (inte vanliga bollar som man slänger omkring, lite mer avancerad än mig variant dvs)

miarosa
0

foliebollar.

Tjocka hårsnoddar man kan skjuta iväg för katten att apportera.

Cazzos
1

#1 Min katt har lite dålig syn men jag ska prova någon gång :)

Syssila
0

Studsbollar! De små funkar bäst för min katt, de rullar sakta och länge oxå!

(i automater där du lägger i mynt och vrider om, kostar de oftast bara ett par kronor Flört)

Cazzos
0

#3 Studsar de inte lite för högt? Hehe :)

Saga85
0

Ta ett resårband, bind fast i ett dörrhandtag eller annat fast förankrat föremål och en boll/mjukdjur/mus i andra änden.

misty89
0

en av mina katter älskar att leka med sugrör…Glad

Julialex
0

Min katt älskar att spela hockey med kapsyler och avsågade plaströr Skrattande Vår soffa har bara ett ~2cm mellanrum till golvet när vi flyttade den för att dammsuga häromveckan hittade vi ungefär 100 plastkapsyler Oskyldig

http://julialex.blogg.se

Julialex
0

Kan tillägga att om man undrar var hon är någonstans behöver man bara knacka med nageln på en plastkapsyl så kommer hon galopperande i full fart ;)

http://julialex.blogg.se

essut50
0

Stickade kattungar med mynta i gillar mina katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Cazzos
0

Tack så mycket för era tips! Min katt älskar allihopa :)

Han gillar variation, ser jag.
Kan skicka bilder på honnom när han leker med era leksakstips ;D

Destany
0

mina katter e galna  i papperskassar fäll ut en sån o katten leker kurragömma ett tag.. bra tips om man handlat o man vill vara ifred för då leker de i påsen istället för att störa en =)

Cazzos
0

#11 Min katt är rädd för påsar :P

Destany
0

# hehe jaha ja då går det ju inte så bra med att leka i en påse =)

Cazzos
0

#13 ;P

Kania
0

Min katt blir galen när han får en kapsyl, då går det undan på golvet… Men tyvärr så repar det golvet :(

Cazzos
0

#15 Slår katten runt kapsylen som en fotboll? :P

Kania
0

Ja den vänder sida =)

Cazzos
0

#17 Hihi! Jag kan prova att sätta nån köttbit (från hans blötfoder) under kapsylen.

Även fast vi inte har så många kapsyler… men om jag hittar någon eller nåt. X)

Arinya
0

min katt tycker om att leka med hushållspappret när jag ska torka händerna :S hahOskyldig han tycker också att stora papp påsar är jättespännande att gömma sig i och så! :p

vildkatta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag passar på att göra "kattungar/dammråttor" som leksaker efter att jag kardat mina katter, mycket populärt. På bilden har den dock påklistrade ögon bara för syns-skull vilket jag inte annars har när kattorna ska leka med dom så de inte sväljer ett öga.

vildkatta
0

En annan variant på temat :)

NaimaG
0

Garnnystan går alltid hem, ha bara uppsickt över katten när den leker med en sådan. Hemmagjorda vippor/metspön fungerar, det du behöver är en pinne, en lina (gärna tjock så katten inte har av den) och sedan något att fästa på linan som tex leksaksmus eller dyligt.

Cazzos
0

#21 Vad är det för något den är gjord av? Ser ut som att du har rullat ihop massa kattpäls, hehe :P

Fridoliin
0

"Jag passar på att göra "kattungar/dammråttor" som leksaker efter att jag kardat mina katter

Så ja, det är katthår ^^

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Cazzos
0

#24 aha, oj, läste nog förvi det där :P

Min katt slickar på hårtussar som jag borstat av honom, men jag kan prova :)

Fridoliin
0

Lätt hänt :)

Själv håller jag på att pussla ihop en leksak som består av ett "fingerdjur"  (bifogar bild)  där jag ska sy på ett elastiskt band. sen har jag inte bestämt mig om jag ska låta den vara så och sedan sätta fast den på väggen, eller om jag ska sätta fast den på en pinne ;)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Cathy
0

he he. ja appropå hemgjorda leksaker. jag har en lite knasig katt. här köper man kattleksaker i affären. inte intresserad nähä då. men så tappar matte en rå spaggetti på golver och då blir det fart på katt tjejen. hmmmm.Obestämd