Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1790 ggr
Calico
0

Ny kattflicka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan lovade jag en vän att ta hand om en katt som behövde ett nytt hem. Kattens ägare orkade inte kastrera henne så om hon blev dräktig igen tänkte de avliva henne, de tyckte väll att det var enklast så. Katten trivdes inte heller särskilt bra i sitt hem och hon är ganska mager. Min vän tyckte synd om katten men eftersom hon själv inte kunde ta den så vände hon sig till mig.

Idag åkte jag äntligen och hämtade lilla kattflickan. Men jag fick inte bara med mig katten utan även de två ungar som hon fortfarande hade. De är idag exakt 12 veckor, övriga ungar åkte tydligen till nya hem redan vid 10 veckor men dessa två blev kvar. Så istället för att komma hem med en katt kom jag hem med tre stycken. Mina båda pälsbollar hemma är lite upprörda och tycker antagligen att de har en hopplös matte.

Mammakatt promenerade raka vägen in i transportburen och lade sig tillrätta. Hon ville med andra ord flytta och ungarna var snabba att följa efter henne. Hon är otroligt gosig och väldigt stillsam. En riktigt sötnos. Ungarna kommer inte stanna hos mig utan jag ska försöka hitta egna hem åt dem båda.

Kattflickan på bilden

/Matilda

Calico
0

Lillkillen är en gosig tuffing

/Matilda

Calico
0

Lillflickan sträcker på sig för att se vad mina katter gör.

/Matilda

Hawknestgrove
0

Åh så fina!!!!! Ja jag säger bara ********. Första ägaren om man nu kan kalla den för det. Djurförbrukare är mitt ord…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

EddaM
0

Håller med #3!!!!

Mmmm svartsköldpadds smoke…=) (mamma katts färg)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Calico
0

#3 Precis vad jag kände. Fick höra en del om de här människorna och blev så förbannad, en del ska inte ha djur. Sa utan att tveka ja till att ta katten, det var uppenbart att hon inte kunde stanna hos dem.

#4 Jag har undrat så vad hennes färg heter! Är inte så duktig när det gäller fäger. :) Så hon är alltså en svartsköldpadds smoke… Då vet jag det.

/Matilda

EddaM
0

Min första skogis som jag köpte var detta =) Vackert =)

Pojken ser ut att vara röd tigre o lill flickan brun tigre båda med vitt =) Tycker själv att det e kul med alla olika färger =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SaraC
0

Håller med #3!

Men väldigt fint av dig att ta dig an dessa tre! Hoppas det går bra för dem nu!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Calico
0

Kan ju nämna att anledningen till att de skulle avliva henne om hon blev dräktig igen var att de inte orkade med en till kull kattungar. Det var för jobbigt. Men när jag erbjöd mig att ta mamman så fick jag inget svar på två veckor, förrän igår när de ringde och sa att jag fick komma och hämta henne på en gång.

#6 Kattungarnas färg hade jag koll på men det är bara för att jag har haft två katter med de färgerna förut. :) Jag tycker kattmammans färg är jättefin, hon är så vacker. Mina egna katter är en svart kille och en hona som är svartsköldpadda, så alla här borta har olika färger. :)

/Matilda

tuska
0

Din nya kisse kanske är mager för hon varit dräktig, det tar hårt på kattmammorna. Kolla upp så hon inte nu går med en till kull.

Jättefina katter,  Vaccinera och chippa kattgänget varför inte avmaska dem oxå.  

Hoppas du får goa kattvänliga köpare på katterna, ett tips är att ge tillbaka en summa av köpesumman vid uppvisning av kastrerings intyg   ex. vid 6 månaders ålder.

Skatterna
0

Helt underbara alla tre och vilken fin insats du gjort!

Be27
0

#9 - eller alternativt hitta en veterinär som kastrerar tidigt ;-)

LaSadie
0

Vilken ängel du är! Lycka till med mamma katt och hennes nuvarande bäbisar och de kommande, väldigt vacker mamma och barn Kyss

Calico
0

Nu när kattmamman har lugnat ner sig så kollade jag igenom henne och plockade då en fästing som såg ut att ha suttit ett tag, alltså har hon inte bara varit inne som ägarna sa. Eftersom de inte orkade med fler kattungar så har de hållit henne inomhus sedan denna kull föddes (det var vad de sa, men uppenbarligen så har hon smitit ut minst en gång). Nu kan det vara så att jag är lite paranoid men jag tycker att hon är mycket rundare om magen än första gången jag såg henne, för 2 veckor sedan. Och om jag jämför med min Nora så är det skillnad på magen. Jag misstänker att katten är dräktig igen men hoppas verkligen att jag har fel. Har försökt få tag i en veterinär för att boka tid till kattmamman, jag hade redan planerat att kastrera, id-märka och vaccinera henne. Nu känns det lite mer akut, men det kan som sagt vara jag som är lite paranoid.

#9 Jag skulle gärna vaccinera och kastrera ungarna också men så bra ekonomi har jag inte. Har jag tur så kan min moster ta den ena ungen och då kommer hon att kastrera och vaccinera den. Om jag lyckas få in lite extrapengar så kanske jag även kan få den andra ungen kastrerad.

/Matilda