Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1653 ggr
NaimaG
0

Minns de?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katter har ju ett väldigt bra minne uppenbarligen. Det jag undrar nu är ifall en katt har möjligheten att känna igen sina föräldrar efter flera år?

Min farfar äger Cradles föräldrar, båda är utekatter, och när min farfar bestämmer sig för att lämna denna jord funderar jag på att ta hem båda pappan och mamman till Cradle, då blir de innekatter.

Men frågan är nu, Cradle är idag 4 år, skulle han/dem känna igen varandra på något sätt?

EddaM
0

Nej de kommer inte känna igen varandra på utseendet men det kan hända att de känner igen lukten. Men det tar nog någon vecka innan det e lugnt.

Mina skogisar är ganska ovanliga har jag förstått då de känner igen (luktar igen) varandra även om de inte setts på några månader, två bor hos mamma o jag är där ibland o hälsar på o tar med mig mina, samt jag tar hem de som bor hos mamma när det e dags för kull. Så när de ses så luktar de på varandra o sedan är det bus för hela slanten =) Utan för ledar honan som först måste påminna vem som bestämmer, men när det är gjort leker hon med. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

NaimaG
0

#1 Ok. Jag jag vet att pappan till Cradle är ganska kaxig så jag är ju lite smårädd för att han ska ge sig på sin egen son med hull och hår. De är visserligen inte heller särskilt "handtama", inte pappan i alla fall men det kan man lösa sedan.

blondifire
0

dom tänker inte som oss när det gäller släktskap alls.. varför försöker en hane para sin dotter isf? dom har bott ihop sen hon var 12 veckor. nu är han ju kastrerad men du fattar …

S*Winsnes Wilda

NaimaG
0

#3 Absolut. Så om vi tar in dem i framtiden så får vi se hur det går men överrens kommer de nog komma.