Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3032 ggr
Iskall
0

Krafs och jam

Jag brukar ha stängt in till sovrummet om dagarna för att katterna inte ska lägga sig i min säng och sones spjälsäng. Sen under nätterna brukar jag stänga in katterna i det andra rummet, men nu de senaste nätterna har dom börja jama och krafsa på dörren om nätterna. Det är något som väcker mig, så att nu undrar jag ifall det är någon som har något tips på hur jag ska få katterna att sluta med detta.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

[Norrbysa]
0

Tyvärr är det bara öronproppar och tålamod jag kan rekommendera. Katterna kommer sluta med beteendet om det inser att det inte ger resultat.

Annars kan ett tips vara att se till att aktivera katterna ordentligt innan det är sängdax. Lek men katterna tills de inte orkar mer och sen leker du lite till så ska du se att du har trötta katter som sover hela natten.

Cindy
0

Jepp, ignorera! Om du släpper in dom ens en enda gång så visar du att tjat lönar sig, så vik inte en tum!

Vänliga hälsningar
Cindy

Iskall
0

Har hört att det finns speciella halsband till hundar, som ger dom små stötar när dom går för nära en sändare som man har placerat ut. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men hoppas att ni förstår mig ändå. Men är det något man kan använda på katter? Och hur fungerar en sådant halsband?

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Hawknestgrove
0

Stötar??? Det tror jag inte är tillåtet. MEn det finns såna med luftpuffar och citrondoft. Antiskallhalsband.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Iskall
0

#4 Är inte säker på om det är stötar. Såg det i det där programmet "Mannan som talar med hundar" eller vad det heter, Cesar nåting heter han som är med. Han använde sig av nått speciellt halsband, o jag har för mig att det var stötar som hunden fick, menär inte helt säker.

Hur fungerar antiskallhalsband?

Hawknestgrove
0

i sverige är det inte tillåtet. MEn ska kolla… Petcom har antiskallhalsband…

Hawknestgrove
0

Eller rättare sagt Reperto

OCh om du googlar på ordet, så hittar du många som säljer. Både med vibrationer och med citrondoft.

Cindy
0

Elhalsband är inte bara förbjudna, de funkar oftast mycket illa enligt mina tyska kollegor. Sprayhalsband aktiveras av vibrationer från hundens strupe, och funkar därmed inte på jamande katt. Dessutom är de för tunga för en katthals.

Vill man köra skrämseltaktik finns "SssCat" som är en sprayflaska m rörelsedetektor. Går katten framför den så sprutar den till.

Vänliga hälsningar
Cindy

Hawknestgrove
0

Verkar bra! det ska jag kolla…. Blir vansinnig på en viss liten herre här, som spelar harpa på nätdörren varje natt.

Hawknestgrove
0

paow
0

De kasnke är värt och prova den dära sprejdoftgrejen ifall kattern inte håller sig borta från hönsen/kycklingarna?

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Iskall
0

Det kanske är något som man ska testa. Finns det i vanliga djur butiker?

Hawknestgrove
0

det är nog enklast och snabbast att  gå via länken. Annars så får du ju börja leta manuellt och det är ju som att leta efter en nål i en höstack

Cindy
0

#12 Det är en mycket vanlig produkt, och jag lovar svära på att alla svenska zooaffärer i vilket fall kan få hem den på beställning. Finns på mitt jobb Bromma Zoomarknad, t.ex.

Vänliga hälsningar
Cindy

Hawknestgrove
0

ja men bor man ute på landet, så är det värre!  Jag tex har egentligen bara tillgång till en butik som är bra. My One

Hawknestgrove
0

Och de har det inte.

Cindy
0

#15 Eftersom det inte fanns nån sökfunktion på deras hemsida kunde jag inte avgöra om de har andra produkter från Lupus, Karlie eller Spannfood som har Ssscat. Har dålig koll på hästinriktade butiker, men det är bland de största grossisterna i zoobranchen.

Vänliga hälsningar
Cindy