Hur länge har era katter varit borta som längst?
Jag är en sån person som blir orolig över allt!
Min katt har vart borta sen igår kväll, och jaa, det är inte så länge! Men han brukar alltid komma in på morgonen för att ta en liten matbit eller iaf säga hej. Sen är det så att han bara har tre ben kvar då han blev påkörd (tror vi) för ca 2 år sen. Sen är han inte så pigg längre, gammal och lite seg med, vi tror han fick sig en smäll i huvet också.
Och imorgon är det ju midsommar och jag ska åka iväg med några kompisar en natt och vill verkligen att han kommer hem innan! Annars kommer jag nog spendera midsommaren med att vara orolig!
Skulle nog kännas skönt och lite bättre om någon av er kan dela med er om era katters längsta vistelse utanför huset!
Tack på förhand

Snälla!
Hoppas din kisse snart kommer hem. Vet inte hur du bor… kanske din kisse livnär sej på småfåglar som inte är riktigt flygfärdiga, svälter tror jag inte han gör.
Det är oroligt när katterna inte visar sej på ett tag, ut och leta ikväll håller tummarna att han dyker upp och att inget tråkigt har hänt honom.
Ser du honom så låt han vara inne när du firar midsommar, så skulle jag göra.
Varför i hela fridens namn låter du en gammal och dessutom skadad katt gå ute?

Var ute på sista promenaden med hunden nyss, ingen katt denhär gången heller. Men han har ju vart ute ganska länge andra gånger också! menmen. Tänkte et annan tanke också, när han är inne på dagarna sover han ju hela tiden, så nu börjar ju hans dag typ.
#2 Tack så mycket. jaa, var nyss ute och letade utan resultat. Men som tur är sover jag precis vid baksidedörren, så kommer han och jamar vaknar jag iaf. Annars får jag hålla tummarna på att han kollar in innan jag åker imorgon.
#3 Han har vart utekatt hela sitt liv och för att han har tre ben har han inte lidit något av, han skuttar runt lika mycket som han gjorde med fyra ben. Om han inte skulle få vara ute efter olyckan så skulle jag hellre avlivat honom. Min katt är 11 år och veterinären sa just det att han skulle klara sig utmärkt som utekatt med tre ben, och det gör han. Det är bara det att han inte kom hem imorse, vilket kan hända vilken katt som helst. Om det skulle vara någon fara för honom är jag ju inte dum nog att släppa ut honom.
vi bor i radhus med en stor skog på baksidan.Ligger väl antagligen där och lurar. Hoppas på att han kommer ikväll, inatt eller imorgon. Annars han min bror lovat att komma förbi imorgon när jag har åkt.
Har hört om katter som varit borta en månad eller mer och sen kommit tillbaka. Men det är ju ett faktum att inte alla katter kommer hem igen. Kanske inte så trevligt att höra, men så är det ju
Hur som helst kan utekatter vara borta ett par dagar utan att det är nåt fel - om de inte skadat sig förstås. Jag hoppas verkligen att din katt hittar hem oskadd.
Jag skulle hålla honom inne efter det om jag var du.
Min Murre som är 14 år så när som på två dagar var en gång borta från mitten av juni till en bit in i november. Jag råkade av en slump åka en annan väg än jag brukar och hittade honom ute på en snötäckt åker i full färd med att jaga sork. Med lite lock och pock så fick in honom i bilen men sedan fick han vara innekatt resten av den vintern.
Samma katt försvann under en tö-period strax efter jul en gång och var borta i sex veckor trots att det var - 26 grader tidvis när han var borta. Flera gånger åkte jag dit där han brukar hålla till så där 2 km hemifrån och lockade på honom men ingen katt.
Så har han förstås varit borta så där en vecka men det orkar jag inte bry mig om.
Om en stund ska jag åka till en ställe med två, tre gårdar 2 km ut mot skogen och locka på Smirre. Han går dit ganska ofta periodvis och just nu är det en sådan period. Jag hämtade honom igår kväll men när han ätit gick han igen. Smirre är Murres kullsyskon.
Deras mamma försvinner ofta sommartid några dagar upp till en vecka men så kommer hon hem och vill bli klappad. Så har hon levt i 16 år.
Om jag vore katt skulle föredra fem år i frihet framför 15 som innekatt.

#6 en katt vet inte vad uteliv är om de inte provat på det 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag bor ute på landet och min ena kastrerade katthona var borta i 6 månader förra året, vi letade överallt och frågade alla, men ingen hade sett henne.
Jag gick ju självklart runt och tänkte att hon hade blivit överkörd av en bil eller någonting sådant hemskt, men sen 6 månader senare så hörde jag någon sitta och mjauua i stallet, och då var det hon som var hemma igen :D

Min katthane var borta 2 dygn som högst, men de visade sig att han smite in till en barnfamilj, eller att någon av barnen tagit in honom..
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.