Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1526 ggr
coffinbanger
0

Amma och råd sökes. Akut!

Två små i min kull blir bortstötta av syskon och mamma då de är mindre och orkar inte kämpa lika hårt för maten.
De är snart 3 dygn gamla och väger mellan 73-80g.

Har försökt med en amma, men det funkade inte och vill nu försöka med en ny.

Mammakatten tog jag hand om akut för snart tre veckor sedan och hon kejsarsnittades i tisdagsnatt. Hon har fyra-fem spenar som ger mat och de är sex bebisar i kullen.

Som förstföderska har hon inte varit en pålitlig mor, hon har huggit dem, tuggat på dem och "skriker" åt dem och det är inte på något moderligt vis alls, fast jag vet att katter kan vara hårdhänta. Hon blir jättefrustrerad och rädd när de skriker, springer då därifrån.

Har också flertalet gånger hittat dem bakom skrivbordet och det är så trångt bakom så för att de ska ha hamnat där måste hon ha släppt dem ovanifrån bordsskivan.

Känner att jag måste vara hemma så jag hör och ser dem så hon inte har ihjäl dem, men jag ska börja jobba mellan 9-16 nästa vecka och 14 dagar framåt.
Jag vet inte hur jag ska lösa detta då hon känns mycket oberäknelig och opålitlig.

Hur ska jag göra?
Angående amma-ärendet kan jag kontaktas på 076-2304034

Vi finns i Gävle!!

Imasy
0

har du tagit kontakt med kattklubbarna i din närhet? Du har väl både X-Katten och Hälsingekatten där va?

Har katthemmen där någon som kan ställa upp som amma?

Josefa
0

Var i Sverige finns ni?

coffinbanger
0

Jag har inte tagit kontakt med någon kattklubb ännu, men tack för tipset!

Katthemmen här är lite konstiga att ha och göra med, enligt mitt tycke, men jag ska försöka att få tag i någon.

Tack.

coffinbanger
0

Vi finns i Gävle, skrev det i inlägget längst ned.

Josefa
0

Ja jag såg det nu. Skrev lite i din andra tråd.