Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1460 ggr
sotlynx
0

Övergiven bebis

Eftersom jag tycks vara en total djurmagnet har jag givetvis drabbats av övergiven kattunge i uthuset. Grannens halvvilda katthona har haft fem ungar i mitt uthus en tid. Tidigare i kväll hörde jag att en av ungarna skrek och gapade. Tänkte inte mycket på det eftersom det brukar gapas och skrikas en hel del när mammakatten dyker upp. Senare när jag skulle gå ut och natta kaninerna skrek den fortfarande. Den låg på golvet i uthuset. Iskall och nerkissad. Inga andra kattungar fanns kvar. Nu har jag gosat in den i varmvattensflaskor och filtar och matat den enl Regionsjukhuset HGBs instruktioner. Kattungen är ca 2v gammal…

Vem i Skåne vill bli surrogatmamma? Jag har inte tid. Är alltid ute och tävlar med kaninerna, busar med illrarna etc. Dessutom jobbar jag heltid… Inte en chans att jag kan ta hand om missen. Hjälp någon?!?

tuska
0

Jag tycker grannen på en gång ska fånga in mamma katt. det är deras katt och ska ta ansvar över kattfamiljen och den övergivna ungen.

Josefa
0

Jag har en hona med 3 egna ungar på 3 veckor som kan ta fler ungar. Bor i Helsingborg.

sotlynx
0

Grannen anser att katter bor utomhus och äter möss…. Familjen skiter fullkomligt i hur katterna har det. Dom matar katte ute på sin veranda, men struntar i om katterna blir överkörda, fryser ihjäl, eller blir sjuka. Alla som bor i närheten har pratat med dom flera ggr men utan resultat.

Josefa: Min polares katt kanske accepterar lillen, annars pmar jag dig senare under dagen!

Josefa
0

Jättebra

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vad säger länsstyrelsen där du bor om sådan hantering av sina katter som dina grannar har? Kan ju vara värt en signal och höra sig för. Fruktansvärt hur folk beteer sig, den lille hade sin vakande ängel i dig.

sotlynx
0

Länsstyrelsen är mer intresserade av att kor, hästar och andra "riktiga" djur har det bra… Skåne… Katter kan man bara avliva, etc etc.  Och att få hit en jägare som skjuter bort katterna är ett mindre lyckat alternativ eftersom väldigt få av huskatterna som finns i byn har halsband. Vi vill inte ta den risken..

Bebisen har fått mjölkersättning under dagen och är pigg, gapig och otroligt ljuvlig. Hon heter Freja och bor sedan några timmar hemma hos min kompis katt Maddeija och hennes 3v gamla unge! Undrar bara hur det ska gå för de fyra syskonen. Ingen i byn vet var dom tagit vägen…

essut50
0

Vilken granne du har, såna ska inte ha några djur alls. Usch…Varför inte anmäla grannen. Stå på dig och försök igen.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

ja anmäl. de är skyldiga att ta hand om det. Länsstyrelsen är det som gäller

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....