Får inte sova!
Hej! Våran kattunge låter oss inte sova. Hon busar/gosar om vart annat när man ligger och försöker sova. Och hon vill ha uppmärksamhet hela tiden. Hon kryper upp och lägger sig på ställen där hon vet att man inte vill ha henne så hon ska få uppmärksamhet. Tex. lägger sig på ansiktet. Hon slutar inte heller. och när hon väl slutar sover hon en liten stund och sen är det dags igen.
Jag har blivit så irriterad så jag har slängt ut henne ur sovrummet och stängt dörren. men då blir hon jätteledsen och jag får jättedåligt samvete. Men jag vet itne vad jag ska ta mig till!

Aktivera henne om dagarna, lek med henne och trötta ut henne så kanske hon sover lite mer om nätterna :) Sen är hon nog bara fruktansvärt sällskapssjuk. Lycka till!
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Det är som ha småbarn, tillslut kelar man med kattungen i sömn.
Ta fram tålamodet. Det låter som du har en jättegossig katt.
Jag skulle stängt dörren till sovrummet. Det är inte bra att vänja katten vid att den får vara med i sängen på nätterna.
Tänk bara på de viktiga gånger du behöver stänga ute katten från sovrummet för att få sova! Eller de gånger katten får vara ensam över en natt.
Nej jag tycker katt i sovrummet bara leder till att katten bli känslomässigt beroende av er på natten.
Lättare vore om katten hade en kompis att busa med. Då skulle den inte heller känna sig så ensam när ni stängde dörren på natten.
Eftersom kattungen nu redan blivit van vid att finnas med i sovrummet på natten, och blir ledsen när du stänger ut henne….
så börja med att leka MASSOR med henne på kvällen så att hon är helt slut när det är dags för läggdax.
Fungerar inte det så kan du stänga ut henne. Lyssna inte på hennes ledsamhet. Det är hårt men hon kommer välnja sig och inse att det inte är så farligt att vara själv på natten.
Varför inte prova med en liten kattkompis till henne så har hon nån att busa och leka med och även sällskap av ifall sovrummet ska vara kattfritt så ni får sova. Man blir inte människa om man inte får sova ordentligt. Men som Tuska säger, man gosar till slut med dem i sömnen 
Hon ska veta att hon inte får vara i sovrummet på natten, lärde min katt de (allergi) och han är ändå ingen kattunge längre nu behöver jag bara kolla på honom innan jag går och lägger mig (han brukar vänta vid dörren) så och sen så går han.
Även om din katt är otroligt söt och så, så ska hon veta att du har kontroll. Stäng ute henne ur sovrummet och börjar hon krafsa så kan du sätta en större skiva av något slag och sedan sätta en filt över skivan, funkar perfekt!
Efter att hon blivit "utkastad" några gånger kommer hon fatta att hon inte får vara i sovrummet på natten.
Men kom ihåg att ha en sträng röst när du säger till henne. Sträng men samtidigt snäll eller vad man ska kalla det!
Lycka till! :)

Tack för tipsen :D
Jag har efter alla år gett upp hoppet om att få sova en hel natt. Man vänjer sig vid allt
/Maria
*nickar instämmande till bumbleboo* Sova en hel natt… finns det folk (läs djurägare) som gör det?

#9 haha faktiskt! fast i och för sig har jag ju en utekatt som är ute på nätterna hihihihi :P
Jösses ja de kommer man ihåg.. Varje gång säger jag. Aldrig en kattunge till. Men sen står man där igen med en kattunge. 
Ja dom är som små barn. Måste aktivera dom kela leka ha sig. Har kelat med dom under tiden jag har somnat. Lekt med dom har haft sådana dammvippor och lekt i sängen.
Sen sovet en hel natt Nop inte med kattungar. Dom som jag har nu dom höll på rätt länge på kvällen och natten. Fick sova rätt sent. Sen vaknade man rätt tidigt på morgonen eller dom väckte en tidigt. Behövde inte sätta min väckaklocka för att komma upp i tid till jobb ca 4-5 tiden på morgonen. Men det går över.