Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1059 ggr
Tofei
0

Kattpensionat

Vad har ni för erfarenheter av kattpensionat? Då vi inte känner så många där vi bor, har vi svårt att skaffa kattvakt. Därför har vi funderat på kattpensionat. Vi har hälsat på ett som var jättefint, rent och fräscht och trevlig personal. Men så är jag en höns-matte och det gör nästan lite ont i hjärtat av blotta tanken på att lämna bort busungar till främmande människor, och att de dessutom ska vara inlåsta i burar när de vanligtvis har tillgång till vår stora lägenhet+balkong.

Än så länge har vi ingen resa planerad, men det är ju bra att veta i förväg.

Vad har ni för erfarenheter? Är det att rekomendera? Finns det bättre lösningar?

susdus
0

Har bara bra erfarenheter av pensionat, men då har jag -som du gjort- hälsat på innan o bildat mig en uppfattning om personal, hygien, burar och lekmöjligheter. "Mitt pensionat" ligger i Halland o är hur bra som helst, katterna har inget emot att komma dit och jag ringer gärna för rapporter under resans gång. Tycker det är ett toppenbra sätt att aktivera mina katter och själv få slappna av under semestern när jag vet att dom har det så bra. Katterna e ju oxå på semester som vår värdinna brukar säga. Mina katter går in o ut hemma under dagarna o jag kan ärligt säga att som får bra stimulans även på pensionatet. Lycka till!