Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1347 ggr
[GunillaR]
0

Sand "problem"

Min lilla tjej älskar sin sand! Så till den milda grad att hon gärna rullar sig i den, och speciellt då jag är i badrummet och tittar på henne, annars inte. Eftersom jag inte vill ha kattsandsdamm på henne och i hela huset så blir det alltid borstning med fuktad borste, vilket hon också älskar.

När jag handlat hem sanden så ger hon sig på förpackningen och sliter hål i den så att hon ska komma åt sin "älskade" sand - eller vad är det frågan om?

Hon gör detta (rullar sig) endast när jag tittar på, annars inte. Hon har jätteroligt när hon kivas med mig!

Vad göra?

Fridoliin
0

Med tanke på att hon tycker om när du borstar henne sen när hon är dammig, så har hon kanske lärt sig att smutsig=borste. Och att hon gör det när du tittar på är nog för att hon vet att hon inte blir borstad om du inte är där. Bara en tankegång, så förlita dig inte helt på mitt svar :P

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

[GunillaR]
0

# 1 - Ja det kan ju ligga något i detta. Hon älskar när jag pysslar med henne. Hon har ju verkligen sett ett sätt att få min uppmärksamhet inklusive ompyssning.

När jag sopar upp utkrafsad sand på golvet så tycker hon detta är jätteroligt, då kastar hon sig i sandhögen precis inna jag ska ta  upp den på skyffeln. Och hon här såååå roligt! Man jag har inte roligt.

Nu har jag börjat stänga toadörren när jag ska rensa hennes låda och sopa upp. Jag får smyga med detta för annars väntar hon utanför dörren och dyker ner i lådan med detsamma…………

Fridoliin
0

Haha, då kanske mitt svar är ganska troligt då. Fast det låter som en kisse med mycket personlighet iaf och du kommer säkert tänka tillbaka på det och skratta om sisådär 20 år Skrattande

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

asvensso
0

Mine ena katt rullar sig ocksa sadar nar jag tomt i ny sand. Men jag hinner inte fa tag i honom for en borstning. Han tvattar sig ofta och doftar alltid frascht. Beteendet ar lustigt. Min teori for honom ar att han vill utvaxla dofter - kanske inte sanden doftar tilrackligt mycket av honom for att andra katter ska fatta att det ar hans (och hans kompis) lada? Skumt ar det!

Hawknestgrove
0

ja vi hr också en lite fröken som gärna ligger i toalådan. så dumt……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[GunillaR]
0

Jodå, denna dam har en mycket stark personlighet, min älskade hulligan-terrorist-marodör Tungan ute

Märkligt i alla fall detta med sanden, som om de värnar om det som de vet är deras. Och kan man dessutom sätta fart på matte så är det ju toppen, hi hi.

Min förrförra katt slängde sig på marken och rullade sig det första hon gjorde när hon kom ut. Det är ett märkligt beteende eftersom katter ju är så noga med att vara rena och fräscha.

Hawknestgrove
0

hum.humSkrattande…. rena och fräscha….. både Arne och Mee när de var ute, rullade sig glatt i dammet och sanden på gården……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....