Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1544 ggr
texasmamma
0

Övergiven/försvunnen kisse?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I vårt område, Råcksta/Grimsta i Vällingby, finns en katt som verkar sakna ägare och den mår inte alls bra. Jag har kontakt med Länsstyrelsen så de ska försöka fånga in den.

Finns det någon här på iFokus som kanske vet nåt om katten? Den enda bild jag har på den är en rätt dålig mobilbild. Katten är svart/vit, långhårig och saknar nästan helt svans.

sahar08
0

stackars liten :-( mår verkligen dåligt när jag ser sånt här. straff för dom som bara slänger ut sina katter hur kan man göra nåt sådant!!

Gråter

Alexej
0

Lånar en fälla nånstans och ser till att katten snabbt kommer till veterinären!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

texasmamma
0

#1 Ja visst är det grymt! Men det kan ju vara så att katten är på rymmen och inte hittar hem igen, lite därför jag la in det här.

#2 Det kommer att placeras ut en fälla så det är bara att hoppas den går in i den. Som privatperson tror jag inte att jag har rätt att göra det själv + att den måste övervakas också, finns ju fler än en utekatt här och jag kan bara tänka mig vad som skulle kunna hända om någon av de andra gick in i den och ägarna upptäckte det.

Jag har bett handläggaren/inspektören på Länsstyrelsen hålla mig underrättad om vad som händer och hon lovade att göra det så det är väl bara att vänta. Tyvärr är katten mycket skygg och visar sig inte så mycket.

[SannaSL]
0

Jag såg en lapp om en svartvit långhårig hankatt som sprang bort från Spetsvägen 5 i Bromma den 2a april 2009, kanske kan vara den katten? Han heter Bosse och är öronmärkt med idnr 0456A. Kontaktuppgifterna på lappen var till kattstallet: 08-6874773 eller 0704352418

texasmamma
0

#4 Har pratat med kattstallet och de tror att det kan vara Bosse.

kattassen
0

Är det denna Bosse som har  blivit placerad men smitit från sitt hem i såfall??

Då har han förlorat svansen under sin utevistelse…Rynkar på näsan

Kattstallet

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

paow
0

hoppas ni får tag i honom & att han kommer tillrätta !

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

texasmamma
0

#6 Kollade in bilden och det måste vara han.

#7 Vet inte hur det går men jag tror nog att de från kattstallet försöker få fatt på honom, har bett de hålla mig underrättad om vad som händer

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Hoppas du får hjälp med fälla och infångandet.

sahar08
0

#3 självklart kan det vara så och jag hoppas verkligen att det är så och inte att någon bara har tröttnat på sin katt.

Tänkte på det sen att jag bara tog för givet att nån varit elak det behöver ju inte alls vara så.

texasmamma
0

#10 Tänkte så också först och blev fly förbannad men kom sen på att katter kan rymma.

Om det här är Bosse så kom han till kattstallet efter att ha gått hemlös mer än ett år, placerades i ett nytt hem som han rymde ifrån för ett drygt år sen.

MajaBack
0

Har du hört något mer om hur det går för Bosse? Är försöken att fånga in honom igång?

asmaa
0

Man ser ju klart och tydligt i alla fall att den här katten inte är en förvildad katt. Hur hans päls och allt annat ser ut tyder ju på att han ej mår bra och förmodligen hamnat i mycket problem.. De katter som har rymt / blivit utkastade vågar ju knappt sova, ännu mindre tvätta o ta hand om sin päls.. Stackareee, hoppas verkligen han fångas in o kommer till ett bra ställe