Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 10787 ggr
MajaBack
0

Kaffe giftigt för katt?

Min Knytte har börjat slicka på insidan av koppar som det varit kaffe i. Det verkar bara vara intorkat kaffe utan mjölk som är intressant, om det finns en intorkad fläck någonstans slickar hon där med.

Självklart ska vi bli mer noggranna med att plocka undan och diska direkt, för jag förstår att kaffe inte är nyttigt, men är det till och med så att det är giftigt? Jag har för mig att jag har läst det någonstans, men kunde inte hitta det när jag letade nu på morgonen. Någon som vet?

Ninja
0

Koffein är farligt för katter. Googlade lite och tydligen ska 150 mg/kg vara dödlig dos för både hundar, katter och människor..

Maria
0

#1 Fast det lär katten inte ens komma i närheten av.Flört

Det är otroligt ovanligt att någon dör av koffeninförgiftning och kaffe innehåller ju bara en liten mängd koffein.

/Maria

Hawknestgrove
0

jo, men vad kan det vara för farligt i att en kisse slickar i sig någon droppe mjölkblandat kaffe…..det är nog överkurs…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ninja
0

#3 Nej det tvivlar jag på med, men tänkte jag skulle nämna LD50 i och med att det efterfrågades hur farligt det var.. :)

MajaBack
0

Tack allihop!

Precis det jag behövde höra, även om det sunda förnuftet kanske borde räckt Glad