Kattmat
Vilken kattmat skulle ni rekomendera till 6veckors kattungar?
Är det någon mening att ens prova friskies junior ?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Nej jag skulle inte ge någon som helst form av Friskis
Jag skulle rkomendera dig Mjau blötmat.
Stolt ägare till tre La permer
rekomenderar Royal Canin kittensfoder (torrfoder)
Mjau blötmat tetrapack.

Mjau blötfoder för kattungar, en grön tetra
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

#1 Förstod att de inte var något vidare bra, men har inte så mycket och välja på när man bor så "dumt" som jag gör, mitt ute i ingenstans, men ska iväg snart till "stan" så ska passa på att köpa hem mycket då. Fast, Mjau blöt mat tror jag kanske finns, om jag har tur.
#2 läste någonstans här på katter iFokus att Royal Canin inte var bra mat? har använt den förr, men köpte en annat nyligen då jag köpte den maten en bra bit härifrån.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
När jag råkar få ta hand om kattungar ger jag dem rå köttfärs och blandfärs. Ibland blandar jag i krossad Kalipos. Just nu har jag kattungar som är cirka sju veckor och de plockar i sig en del Orijen tillsammans med sin mamma som till största delen också får barf.
All kattmat som innehåller spannmål ska man låta stå kvar i affären. Om man absolut vill köpa vad som kallas kattmat ska man definitivt inte välja någon som innehåller spannmål och heller ingen där inte kött står först i innehållsförteckningen. RC innehåller spannmål. Tyvärr innehåller många sorter också socker!

Fast det är jätteviktigt att de får i sig A-vitamin, särskilt växande katter!
Antingen får du tillsätta A-vitamintabletter eller ge lever i den röran också, annars kommer de få brist
Carnia Lynx, Orijen, Acana, Oliver´s, Mjau, Bozita och Eldorado (fast det innehåller socker) innehåller inte spannmål. Eller Oliver´s innehåller lite havre men är mycket bättre än alla andra "vanliga" foder.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
# 6 Det finns vitamin A i allt kött och i äggula. Lever innehåller väldigt mycket vitamin A så det blir lätt så att man överdoserar när man ger sin katt lever och i för stora doser är vitamin A giftigt. För min del skulle jag inte våga ge kattungar lever för att vara säker på att inte överdosera.
Vanligt kött och äggula innehåller dock inte tillräckligt med A-vitamin för en katt. Katter har ett extremt högt A-vitaminbehov. Därför är det att rekommendera att ge ca 5% lever. Jag är efter nästan 10 års BARFande helt säker på att det inte leder till överdosering.
Även om du bor illa till så kan du få kattmaten hemlevererad från foderbilen tror jag. *tipsar*