Dräktig katt med diarre.
Hej.
Har fått turen att en hemlös katt kom och vill bo hos oss. Medans vi letade efter ägaren till denna underbara katt så ville vi inte sterilisera henne p.g.a att vi inte visste om hon hade ett hem (vilket hon inte hade ) Så under den tiden blev hon med kattungar enligt mina beräkningar ska hon föda 1-2 v i juni hon har kraftig diarre men har ätit bra fram tills idag hon väcker mig om nätterna och verkar bekymmrad och ligger mestadels på mage (inte på sidan som på bilden) Vi har nu stängt kattluckan också vilket hon accepterar men vill ut då och då är det dags tror ni? eller har jag räknat helt fel.
Vill också säga att jag har ägare till minst 4 st och blir det fler så kommer vi att behålla dom sjäva om vi inte hittar bra ägare så jag är inte intresserad av att höra något om abort eller att man inte ska låta kattungarna komma till världen.
Va bra att ni tog hand om henne
Det är ju lite svårt att veta när hon skall föda eftersom man inte vet exakt när hon blev parad.
Jag skulle nog tagit henne till veterinären för en koll pgr av diarrén.
Men någon annan som har mer erfarnehet av dräktiga katter kanske kan svara mer.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Vi var till veterinären med henne när vi insåg att hon skulle stanna för att vaccinera och få en hälsa undersökning men kanske dags igen då om det är något med ungarna. Har läst någonstans att dom kan få diarre innan förlossning men som sagt bara läst man vet ju inte alls.
Jag räknade ut rätt första kattungen är nu född :D
gissar på 4 ungar, hoppas allt flyter på normalt.
Grattis till den första ungen.
Hoppas att allt går bra med förlossning och mamma katt! Spännande att höra hur många det blev… 
4 st är det nu har en känsla av att hon är färdi nu och jag kan inte känna någon mer i magen.. :D och hon är en alldeles lysande första mamma… Va bara lite problem med den första ungen då jag fick rycka in allt annat klarar hon av perfekt själv,
Oj…… ja då hoppas vi att hon inte får fler….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åh en rödis! De brukar vara eftertraktade
det blev 2 röda och 2 mörka :D
Oj den var liten…….
Grattis! 
Väg den lilla och kolla att den går upp. Du kanske får stödmata den om den blir bortknuffad av de andra. Apoteket säljer KMR som jag varmt kan rekomendera till de små. Använder det till mina små om det behövs.
Ok då ska jag åka förbi och köpa det på en gång ifall det behövs
Grattis till bebisarna 
Hoppas hon blir bra i magen snart också. Dom behöver ju verkligen all näring dom kan få.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Grattis till kattungarna. Om mamma katt fortfarande är lös i magen kan du köpa Pro-Kolin hos veterinärapoteket. Det brukar hjälpa.
Susanna
det är fint med mamma katt nu.. är mest orolig för den minsta.. Köpte ersättning idag men hon är inte intresserad av att äta. Hon snutta lite på mamma katt när de andra inte åt. Men däremot bar mamman bort den lilla ifrån boet tidigare idag :(
#18 hur mycket vägde kattungarna vid födseln? Har den lilla gått upp något?
Mamman kanske bär bort henne för att hon känner att det är något fel på kattungen…
#18 Det finns små nappflaskor/sprutor på apoteket som du kan mata den lilla med om du inte redan testat det.
ja jag köpte nappflaskorna och mjölkersättning. Nu mår minstingen mycket bättre och verkar pigg och inte alls livlös som första dygnet.
vad bra att det funkar så fint!