Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1255 ggr
Yazmine
0

Varför,snyft :(

Rinde till min syster i dag,hon var jättelesen.Kissen hade blivit överkörd(katten hette det).Det hade hänt sent i går kväll.Det kom in et kille och en tjej och frågade om det hade varit en gubbe och pratat med min syster,men det hade det inte.Dem berättade att dem hade sett en gubbe köra på nåt och dem hade stannat,han sa att det var en katt,och så hade dem sett att han gick i väg med en yxa,dem åkte igen men när dem åkte förbi lite senare så såg dem att katten låg kvar vid infarten till min systers hus så dem gick in och talade om vad som hade hänt.Hon var en så mysig liten katt,hon blev bara ett år.Blir så lässen när jag tänker på det,behövde skriva av mig lite Gråter

Cherry
0

:(

Jenna-Gun
0

Ja det är sorgligt.tröstekramar till dej och din syster

Men det är ju tyvärr det pris man får betala för att ha utekatter.

Mina får inte vara ute efter mörkrets inbrott.

Inbillar mej att de syns bättre på dagen,.Så att bilföraren kan väja för den och signalera.

EddaM
0

Det var tråkigt att höra men som Jenna_Gun skriver så får man räkna med det när man har ute katt. *tröst kramar* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jenka
0

Så tråkigt :( Beklagar

fjellans
0

Gråter

Sidentass
0

Så sorgligt, så ledsamt….i mörkret är det inte lätt för bilisterna att se när kisse går över vägen…kan tänka mej att olyckorna är fler i antal när det är mörkt ute..är verkligen ledsen för er skull…

*tröstkramar*

Pia
0

Usch så ledsamt…, hoppas det gick fort för den lilla.

Precis som Jenna säger, det sorgliga priset man kan få betala för utekatt…

AnnaO
0

Inte blir det mindre hemskt bara för att man vet att det kan hända när man har en utekatt. Det är ju bara jättehemskt i alla fall.

Ett litet tips är att sätta reflexhalsband på katten. Då syns den ju lite bättre när det är mörkt.

june
0

Gråter

Mymlan
0

Tyvärr är detta ett högt pris man får betala för ha katter ute. En bilist har inte skyldigthet att stanna/väja för en katt enligt vad bilägare sagt till mig. Dels så kan det vara en trafikfara för andra bilister.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Yazmine
0

Tack för ert stöd,Hon ringde till mig i eftermidags och talade om att dem hade begravt Missen och hennes hund hade varit med tror att hon fattade att hennes kompis var död.Hon hade borrat ner sin nos i katten som hon brukade göra,men nu rörde sig inte katten då hade hon börjat pipa,djuren kan dem också sörja tro,hon verkar göra det i alla fall.Min syster har bestämt sig för att inte skaffa nån mer katt,men hon tycker att det är tomt.Man hoppas att katten inte hade allt för ont.Tack en än gång.

lothus1
0

Jag beklagar sorgen =o( Jag hade en katt som blev påkörd, idag är mina innekatter.

Kramen till dem!

Pia
0

Lille vovven då… Så sorgligt…

Fija
0

Min mamma bor ju ute på landet utanför Arvidsjaur. En av deras katter blev ju överkörd förra sommaren. Den som hade kört över katten hade bara kastat den i skogen, fast det hände just brevid huset. Så mamma å mina småsyskon letade flera dagar efter katten. Då visste dom ju inte att den var överkörd å död. Hatar folk som inte försöker hitta ägaren å berättar om olyckan. Dom kunde ju iaf ha lämnat den på gården eller bron…

troja
0

stackars katt.

anebit
0

Känner med dig!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

abbis
0

Hade en vän som hade sommarställe där hennes innekatt fick vara ute  på semestern..hennes katt hade oturen att ramla ner och fastna i en klyka i ett träd hon hittade honom efter 2 dagar…så det är inte bara bilar som kan vara ett hot…

Alltid så hemskt när sånt här händer…snyft

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/