Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1679 ggr
Madelene85
0

Kattoa med lucka och kastrering

Hej

Jag är stödhem åt en mamma på ett och ett halv år och hennes två döttrar som är 6 månader (de föddes 16 november 2009) Har skaffat en kattoa med huva och lucka nu och mamman fattar direkt men bebisarna gör inte det… Jag har gjort det jag kan, putta in dem och lockat dom. Men min fråga är om de kanske är för små för att kunna använda en sån med lucka? Vad tror ni? Känns så taskigt att sätta på luckan, tänk om de måste på toa men kommer inte in stackarna.

Andra frågan är om det är för tidigt att kastrera ungarna? Jag har inte märkt av någon skillnad på dom i könsmogenhet, de har inte börjat löpa än vad jag vet.

Tacksam för svar.

Mvh

Madde

[Norrbysa]
0

Mina katter är 2 år och fattar inte hur en lucka fungerar.  Tungan ute Kanske är bäst att ta bort luckan?

Visst kan du kastrera katterna nu. De behöver inte ha blivit könsmogna för att kastreras, men tänk på att vissa katter löper tyst.

Tips: Om du Id-märker dem i samma veva så får du oftast rabatt. Glad

karolina-lokhuz
0

Min katt var rädd för att gå in på kattoan när han var liten och jag till en början hade lucka, fick ta bort den ett tag, men det tog bara någon månad innan jag testade igen och sen dess har det gått utmärkt… Lycka till

[Hilo]
0

Jag tog bort luckan..
Mina hona gick in utan problem, men sen tyckte hon att matte var såååå dum som stängt in henne i lådan *hihi*

Hanen fastnade med svansen hela tiden..

stina63
0

När jag fick hem mina pågar så hade jag köpt en toa med tack och lock. Men locket fick jag ta bort. Hugo vill gärna ha sitt huvud utanför när han sitter där inne. Men dom har en annan toa utan tak också som dom använder. Skrattande

Dorkiis
0

jag tog bort luckan. För min ena katt gick det bra men min andra gick in utan problem men när hon var klar satt hon bara och jamade och fattade inte hur hon skulle komma ut Glad