orolig katt
Har fått ett problem med Zorro. Han e så orolig på nätterna o väcker mig hela tiden för han vill vara nära mig. På dagarna e han lugn o beter sig som han brukar men på nätterna e han en mardröm..Han ska gå på mig hela nätterna o ligga på mig , han e inte så liten så det gör ont när han ska trampa hela tiden..han jamar o skriker.. Han e snart 5 år gammal kastrerad sen länge. Han är inte ensam då jag har 2 andra katter som han kommer bra överens med…Jag måste få sova. Kan inte stänga dörren för då skriker han som jag försöker skada honom o min andra katt puma kan öppna dörrar..
tacksam för alla svar för jag orkar inte ha det så här..
Katterna ar ju ofta aktiva pa natten i vilt tillstand.
Ibland far mina katter lite spatt pa natten. Det hjalper for oss om jag tar och trottar ut dem precis innan jag ska ga och lagga mig med en stunds fysiskt kravande (for dem) lek! Jag kastar leksakmoss och drar snoren och leker med laserpekaren tills de ligger och flamtar pa min sang. Darefter burkar de borja slicka sig och somnar snart.
Pa morgnarna brukar de lata mig sova tills min vackarklocka ringer. Nar jag val tryckt pa snooze nagra ganger sa borjar de ga pa mig tills jag gar upp for de vill ha frukost!
Alla katter jag har haft hatar stangda dorrar sa det ar ganska normalt att de satter sig och jamar eller krafsar tills dorren oppnas.