Favoritleksaker?
Vilka är era katters favoritleksaker? Känns som man köper och köper men bara vissa som duger, kan vara bra med tips 
Min enas favorit är nog selen, hon älskar att gå ut, tjatar hela dagarna tills man ger efter. Eller rasselmöss i päls, helst i snöre på pinne så de rör på sig. Den andra är totalt galen i sugrör, ikeas vanliga med böj. bara man slår aldrig så lätt med ett sugrör så kommer hon rusandes! Och små fluffiga plyschbollar! Gärna med lite mynta på
Favorit leksaken är ett dressyrspö (en pinne med en liten vippa längst ut som man använder vid ridning) är himla roligt att jaga och försöka fånga, men gäller då att matte eller husse hjälper till lite.
Mina katter är kräsna. Gillar mest att leka med varandra
Fast något de tycker är roligt är såpbubblor och det tycker jag med
/Maria

Att man håller en röd sytråd framför honom, som han får jaga. Som försvinner lite mysko hela tiden, bakom eller ovanför huvet. Ibland behövs ingen sytråd ens, man bara ser ut som man håller en med fingrarna o säjer var är tråden, så tycker han det är jättespännande.
Vet inte varför men helst ska det va en röd sytråd, o roligast i köket på kvällen när det bara är innelyse på, då blir det lagom mysteriöst liksom.
Här är det en glittrig mus som gäller (dom ska alltid vara glittriga enligt våran pojke.) Flickan hon leker med precis allt men mesta favoriten är mysko saker (kapsyler, kinder egg leksaker och sånt) samt hennes mjukis råtta.
Allt går att leka med från tomma toarullar,papplådor.dammråttor mynta saker,även en liten sten kan va kul
Bland mina är det väldigt olika vad de gillar!
Sigma: Älskar små korthåriga pälsmöss som rasslar, alla sorters fjädervippor, lektunneln och rasslande pälsbollar. Laserpekaren är kul att titta på pricken, men inte jaga den.
Seven: Leker med allt! Men lektunneln är bara såååå kul! Om fröken ínte får leka av sig med oss människor minst en halvtimme per dag så blir hon tossig.
Shango: Leker helst inte. Kan möööjligtvis vara road av laserpekaren, en vippa eller när nån annan är i lektunneln. Ibland får han sina tokryck, men det är sällan.
Bilden är från Karlie.
Vänliga hälsningar
Cindy

#4 hihi min katt föredrar också glittrande saker! Älskar dotterns glitterbollar som skulle va till nåt pyssel, lila o rosa glittriga små hårbollar som han älskar jättemycket.

nu hittade de just en ny favorit, en insekt som flög in genom fönstret…
Inga fler katter som gillar såpbubblor?
/Maria
alla 3 leker nästan med vad som helst, och ofta med varandra. men om man ska välja så….
misty: gummisnoddar, vatten, flugor/insekter
mindy: leksaks-möss, dator-musen, flugor/insekter, utforska nya ställen.
mary: fötter, vatten, en pinne med snören på,små bollar
här är mindy som har hittat en ny spännande plats ------------------------------------>

Här är det bollar som är stora favoriten, men dom lyckas alltid hamna på något ställe där ingen hitter dom, utom Ajax då som alltid vet var dom är och går och leter efter dom. Annars är det något blad som gäller!
Jag har köpt många leksaker men inte bryr dom sig om dom nu. Nä det är jaga varandra som är roligare. Däremot så gillar dom jaga laserpennen en liten stund. Sen har jag små garnbollar som jag har köpt i en zooaffär som dom älskar. Dom garnbollarna bär dom oftast omkring med i munnen. Bara de att dom ska samma garnboll som den andra har
Min ragdoll älskar pälsmöss som låtter, dom med mycket hår på dock inte dom vita. Vilket hon brukar slakta under några minuter
.
Min hankatt älskar sugrör och brukar sno dom från mig
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Min katt är helt tossig i sin pälsmus som piper när hon rör vid den :) Den är himla rolig för den brukar fastna i tassen och sen när hon viftar bort den så flyger den all världens väg och hon försvinner efter lika fort :)
Läste att såpbubblor är en favorit, min lille kissekatt är nästan likadan, hon är förtjust i skummet och bubblorna som uppstår i badkaret när jag tar mig ett bubbelbad:) de är himla skoj att pilla i och se vad de är för skoj som fastnar på hela tassen :D
#16 hahaha, samma här, så fort misty ser ett sugrör i ett glas så petar hon ned det, sen börjar hon leka med det. det brukar vara i högst två minuter!
Gottfrid leker med allt, precis allt. Gurra är extrem kräsen och gillar nästan enbart leksaker färsk kattmynta. Men bådas absoluta favoriter är varandra och laserpekaren.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det ska bli väldigt intressant nu när vi ska flytta att se var de har sin 'stash' av pälsmöss, jag måste ha köpt i alla fall 20 stycken det senaste året, och alla är borta…
Våra katters favoriter är små gråa möss som vi köper på Maxi och de måste vara gråa, annars funkar det inte, haha! Påsar är också roligt.