Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1135 ggr
[Sandraaa]
0

Kattungar?

Jag märkte i lördags att tuttarna på min kisse har växt (jag kollade henne för två veckor sedan) och att hennes mage blivit hårdare.  Jag fick hem henne för cirka 2 veckor sedan och tidigare hade hon bott hos en tjej som hade en okastrerad hane. Denna hona åt p-piller där hemma men missat en eller flera (jag vet inte riktigt) och detta hände någon vecka innan jag fick hem henne.
Tycker magen börjat bli större på sidorna, och som sagt tuttarna och det är inte bara tuttarna längst ner som svullnat utan hela vägen. Ska försöka fixa bild under dagen.
Men hur pass tidigt märker man av om katten väntar kattungen och när börjar sparkar och sånt kännas av?

Tänkte köpa hem nytt foder åt henne med, det är väl kattungemat hon ska få? Men finns det något märke ni rekommenderar?

MonicaLagerquist
0

Lägger in en länk till en sida där du kan se hur dräktigheten fortskrider.

http://www.hedren.nu/infosidor/Draktighet.php

Vad äter katten för mat nu?Jag ger ingen speciell mat till mina honor utan de får fortsätta att äta sin mjaublötmat men från vecka vecka fem ökar jag på matportionerna.Feta honor får ofta jobbigare förlossningar så att ge en massa extra mat tidigt i dräktigeten leder ofta till mer onytta än till nytta.

Stolt ägare till tre La permer

[Sandraaa]
0

Tack så jätte mycket för länken!

Just nu äter hon blandat friskies torrfoder och royal canin för hon har varit lite dålig i maten och äter då hellre friskies men har hört att man ska köpa kattungefodret om hon skulle vara dräkig.

[Sandraaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte få någon bra bild iallafall men det är svårt med en katt som hellre vill kela än att ligga still.

[Sandraaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och magen uppifrån, detta är en kisse som annars är väldigt smal !