Vad heter färgen??

Det är en svart katt som på någon av bilderna har lite sommarbrunpäls.
Stolt ägare till tre La permer
Delar man på hennes päls så är det grå/beige i grunden och sedan mörkare. men så fort det ligger ljus på henne så är topparna gyllenbruna?

En katt som är smoke är kritvit i botten och fullfärgad i övrigt.
Stolt ägare till tre La permer

Stiligt svart helt enkelt 
Vissa katter har inte så tydlig täckfärg, så mönster eller brunaktig nyans lyser igenom, som på din kisse.
Jourkatten Madison jag hade förra våren var ett typiskt exempel på att svarta katter kan se annorlunda ut i direkt solljus och i underullen. På ena sidan (på bilden) lös tydliga tigréränder igenom, och på andra sidan lös tydliga spottar igenom! Riktigt läcker var det :) Men hur olika desvarta nyanserna i pälsen än var så heter hennes färg svart. 
#5, Ja jag funderade på smoke, men det verkade inte stämma så bra när jag läste om det :/
#6, Jaha, tack då för hjälpen 
Vad läckert! Vad är spottar? 

¤7 .spottar är prickigt. en prickig katt
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#8 Jaha, så enkelt! ;D

min mammas och pappas svarta katt får också det här grå-beiga håret i botten. det är helt enkelt gammal och död päls som får den färgen. svarta katter kan skifta i allt från brunt, till rödaktigt när ljuset ligger mot pälsen, med mönster och utan, men den är ändå svart :)
Va? Oj, men all henens päls är ju grå i botten. Menas det då att all den pälsen är död? :P

du skulle bli förvånad om du visste hur mycket död päls det finns där under :P vi kom på det när vi gick över mammas och pappas herre med furminatorn… på höger sida borstade vi av en pälshög lika stor som en basketboll, bara på en sida! när vi lyfta pälsen efter genomgången var den svart rakt igenom :P
Min svart/vita långhår brukar bli lite brunare i pälsen på sommaren när han ligger ute och solar, och sedan är den svart under vinterhalvåret.

Solid svart tycker jag, med lite brunt i pälsen på sommaren