Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1387 ggr
KimE
0

vargjakt!

[Hilo]
0

Men snälla, en katt - sen undrar jag vilken normal funtad människa som låter ungen ligga obevakad i en barnvagn..?

(Lyssnade inte på inlägget, men läste vad som stod)

Nåja, den här varghysterin har gått för långt. Låt de stackars djuren vara.

Imasy
0

Läste om detta i lokaltidningen när det var aktuellt. Ni kan ju gå i på bland annat www.dt.se och söka efter "varg" så kommer tusentals debattinlägg fram rörande vargdebatten (som jag fö tycker har spårat ur).

Visst var det väl tråkigt för Säter-familjen som förlorade sin katt, men med tanke på att katten ändå verkade få vara ute på egen hand så har det väl lika gärna kunnat vara en bil eller människa som avslutade dennes liv.

Men nu råkade det vara en varg som var den skyldige, men jag tror ändå inte att vargen sitter och trycker i grannens rabatt för att bita huvudet av våra små barn när de leker i sandlådan för det, som många här i mina trakter verkar tro.

KimE
0

Jag lät då min dotter sova ute i vagn de gör de flesta här ikring.

Tyckte det var kul att han jagade den med morakniv.

Signe-Jonna
0

*Suck* Tänk att det är år 2010, men ändå tror folk fortfarande på alla myter om vargen. Bara att läsa Rödluvan så ser man att myter om vargar funnits i århundraden. Speciellt många dödade av varg har man dock inte hört talas om. Vargar är skygga djur så att de skulle dra sig till folk och hus tror jag inte ett dugg på! En person som släpper ut katten vind för våg kan man väl inte vänta sig så mycket av! Han tror inte bara på myter om vargar utan tydligen även på myten om att katter är övernaturliga väsen med nio liv! Obestämd Vem vet, det kanske var en hund som dödade hans katt, men med den fixering och hysteri som finns så såg han en varg framför sig? Säger som ovanstående, låt djuren vara i fred!