Kattungar
Ja vi har en kull (5-6veckor gammla nu) med 4 Jätte goa kattungar men dom vägrar äta. Dom äter från mamma men vi har försökt vänja dom vid fast föda i några veckor men dom Sten vägrar. Dom andra kullarna vi har haft har börjat äta ganka Direkt :s
Men Hela kullen går på lådan utan problem men äter inte, En av dom äter då¨både kyckling, hamburgare, smält ost, fiskpinnar och korv, förstår inte varför dom inte äter kattmaten…
Vad är det för kattmat?

Något måste de ju äta om de går på lådan… Vilken typ av kattmat ger du? Är det torrfoder kan det vara bra att blötlägga fodret i början så de börjar äta det. Skulle nog avstå att ge hamburgare och smält ost och liknande, blir de inte dåliga i magen när de får en sådan blandning? Dessutom är det ju risk för att deras näringsbehov inte tillfredställs med ett sådant matintag.
Blanda rå nötfärs med lite kattvälling så det blir blaskigt, det kan de inte motstå… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
När jag ska lära mina katter äta fast föda, öppnar jag munnen på dem och stoppar in lite av kattungemat sedan tar jag en ny nypa med mat mellan tumme och pekfinger som dom blir ivrigt intreserad av bara dom väl fått smaken.
5-6 veckors ungar ska lära sej äta och ibland måste man faktiskt hjälpa dem komma på hur man gör.
Blötlägg kattunge torrfodret, små kattungar dricker inte vatten i den mängden som behövs för torrfoder, det är lätt annars att kattungar får förstoppning om dom smaskat torrisar.
Jag kommer inte ihåg vad fodret heter men det är ampassat för kattungar och vi blötlägger det.
#2 Jag har faktist inte märkt att dom blir dåliga i magen, Men självklart ger vi inte detta i stora mängder, Jag råka tappa en liten bit hamburgare på golvet som den tog, men jag mena bara att dom är mer intresserade av det än kattmaten :/
#4 De har vi oxå kört med på alla våra kullar som vi har fått även på denna men de spelar ingen roll, Inte ett dugg intresserade av maten.
# För att få igång dem att äta mat, kanske du får bjuda lite lite på makrill i tomatsås, kokt kykling. Varför inte rå upptinad köttfärs eller lamfärs. bara dom kommer igång med ätandet så brukar dom känna hunger. Kattunge ersättning (välling) KMR och Köttfärs brukar fungera.
Mamma katt brukar inte ha tillräckligt med föda om ungarna har blivit 6 veckor. Mamma katt brukar visa sina ungar att maten du serverar är ätbart.