konstiga katter
Ibland kan katter få för sig att äta saker som man själv tycker är konstigt för en katt och med denna tråd skulle det vara kul att höra hur det är bland era katter. Tycker de om att äta något som ni ser som konstigt?
Min norskis är den enda som äter konstiga saker. På hans "meny" som han norpar till sig ingår tydligen apelsin, madarin, honungsmelon, nektarin, äpple, piggelin glass, plumon, tomat och banan.
Min lilla Dexter äter gärna Majs,bröd,äpple,päron,paprika och massa annat, spec.. bröd och päron kan man knapt äte ifred.. han kommer så nära de bara går me sitt lilla huvud… 
Chips och popcorn gillar han ju, och mackor (mest riskakor) med smör.
Upptäckte idag att vår huskatt Mindy gillar glasyr. Jag tappade en bit från wienerbrödet jag åt till kaffet och det smaskade hon glatt i sig=)
#4 jajks. sockergalen katt?

#5 Hihi, ja det var nog tur det bara var en liten bit 
Min katt är tokig i plast, så fort man kommer innanför dörren med en plastpåse så kommer han nosandes och ska tugga lite på den. Sen brukar han försöka sno torkade aprikoser ur min mammas skål med fil på morgonen.
Hallon, grädde, smör och ost, men det är ytterst sällan han får det. Han får både torrfoder(för katt 7år plus) och blötfoder.
Mina katter vill alltid sno Algrens Bilar.. :-P

Zigge äter allt från ostbågar till leverpastejmacka.
Puma äter tejp o trådar från dörrmattan.. givetvis e det inte nyttigt så jag har slängt ut dörrmattan o gömmer tejpen.
Zorro gillar mannagrynsgröt. ostbågar, korv mm
Moritz älskar vaniljyoghurt och numera går det även bra med jordgubb.
Han älskar starka mögelostar som Gorgonzola också.
Min gamla katt Fritz älskar färsk sparris och kokta gröna bönor.
/Maria
#7 här har jag oxå en plasttokig katt,går INTE att ha plasten runt ett 6-pack dricka kvar,för då slickar han på den/biter.
inte heller plastpåsar från affären får vara ifred…

Här hemma kan man inte lämna påsar med bröd, bullar, sockerkaka etc. på köksbänken, för på morgonen har någon av katterna gnagt hål i påsen och tagit vad som ser ut att vara en jättestor tugga på brödet/bullen/kakan :P
Och utomhus är det mesta got - müsli som slängts ut till fåglarna till exempel :P
Konerverade grönsaker är de galna i - majs, champinjoner, sparris, wookgrönsaker… Mums ^^,
#0 Det är samma sak med mina katter! Dem äter allt möjligt t ex. glass, chips, bröd o.s.v 
Mina äter normala saker, men min kompis katter älskar gurka :D
Vindruvor upptäkte jag här om dagen attmin katt med gillar…. och de är bara en av de skuma sakorna han gillar.. 
Vi lagade tacos häromdagen och hade alla tillbehören i små skålar. Det fanns både köttfärs, ost, paprika, gurka, gräddfil, lök, gurka och sallad att "välja" på …..
Pixie fattar galoppen och smyger direkt till osten. Lucifer däremot….han satsar på salladen. Det kan tillägas att han sen blev argast över att dom blev påkomna och maten togs bort.
Pixie äter annars muffins + all sorts kött som glömts framme. Pasta utan ketchup går också bra.
Luficer äter paprika och chips och sen är han så gullig att han slickar dig i armhålan efteråt…..
Har en plastkatt här också..
Spelar ingen roll, det går INTE att ha någon plastpåse av nåon sort kvar alls!
Min huskatt äter kladkaka, grönsaker, frukt, chips, ostbågar, popcorn, nästan all sorts glass, godis klubbor, dricker oboyen när jag tittar bort m.m (kommer inte på allt man måste gömma för att han inte ska äta/dricka det
). Men konstiga katt äter inte lax. Men majs, ärtor och räkor måste vara favoriten tror jag.
Platspåse smakar gått tycker min andra katt
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Våra nuvarande katter är riktigt konservativa - de är inte på något särskilt. Ena katten älskar tartexpastej (vegetarisk "leverpastej").
När jag var yngre hade vi en hittekatt, och hon slukade ALLT man gav henne. T.o.m. lök, citrusfrukter och paprika som våra andra katter rynkat på nosen åt bara av lukten.
Vår gammeltant var galen i den krispiga ovanytan på en ljus sorts frallor vi brukade få hemlevererade på helgerna. Råkade man lämna det framme hade man en massa söndertuggade frallor.
_No way! Yes way!
Min katt gillar chips och ska man äta kyckling och pommes hemma så han man en katt i knät! Annars gillar han gräddfil och Onaka fil.
Vi ger honom inte sånt som jag hört är farligt för katter, som tex. lök och vitlök så vi vet inte vad han tycker om det.
Köttfärs är en annan favorit. Det är inte nådigt om man glömmer ge honom lite köttfärs innan man blandar ihop färsen med kryddor och bôs för att göra köttbullar
Jennie
ganska nydligen (idag asså) så upptäkte jag att Dexter han som tycker om allt annat konstigt, gillar oliver!
jag åt en och min dotter på snart 2½ år ville med ha en.. o då kännde Dexter lukten stälde sig upp mot min dotter så han hade framtassarna på henne, försökte sno oliven från hennes han och mun! Jag tog ju såklart bort honom, men han fick en egen oliv o åt upp den fort.. sen kände han lukt på mina fingrar och skulle slika/bita på dem… knasiga lilla katt..
. Helt galen i oliver, o andra lite skuma sakor för att avra katt! 
Min kisse älskar majs och potatisskal.
En av de förra katterna gillade mesost, och en annan gillade att jaga oliver och sedan äta, även en del ostbågar slank ner hos henne 
/Emilia
ja, chips o ostbågar går hem hos båda mina katter, men e får de inte föär ofta dock.. 

våran Robban är helt galen i majs! Så fort man öppnar burken kommer hon ( ja hon..) farande och ska ha. Glömde en skål med majs framme förut. och när vi kom tillbaka var halva skålen tom och Robban satt brevid och försökte se ut som en ängel 

Min katt Ronja älskar ostbågar, algrens bilar och majs.
Vår gamle katt (som inte finns nu) älskade sockerkaka, muffins, gurka och paprika.
#25,hahhaa, naw sött! 
Ostbågar, ostbollar och majs är stora favoriter.
PS läste att någon här hade låtit sin katt äta choklad, låt inte katten äta choklad eftersom det innehåller teobromin som finns i kakao och giftigt för katten