Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1260 ggr
Cazzos
0

Energirus?

Min katt började springa som en raket för ca 3 timmar sedan, från mammas sovrum, in till vardagsrummet, upp på soffan, tog sats på soffryggstödet och flög över till våran andra soffa, sen glodde han på mig med kolsvarta ögon (enorma pupiller) och såg riktigt busig ut.

Han har gjort så flera gånger, jag förstår bara inte varför?
Vill han få bort överskottsenergi?

IceJossan
0

Japp, det måste vara överskottsenergin som bubblar över :)

Prova att leka med med honom laserpekaren när han är i farten - det är som att köra radiobil!! Och det motionerar både spralliga ben och uttråkad hjärna :P

[Thiah]
0

Ja lasesrpenna är underbar grej. Och det är ett kul party trick i alla fall hemma hos oss. Gäster tycker det är jättekul att se katterna jaga runt som två tokar. (och katterna älskar det såklart)

Maria
0

Min Moritz (8 år) har rejsat hela natten känns det som.Skrikandes

Han började vid tretiden och vid sextiden släppte jag ut honom i trädgården men det var roligare att springa inne.

/Maria

Halvdansken
0

Katt-fnatt. De innekatter jag har haft har fått sådana ryck varje kväll, det är bara att hålla sig undan så man inte blir nersprungen.

Men jag håller med bumbleboo, även våra nuvarande utekatter kan fara omkring inomhus så att mattorna åker omkring.

Spring i benen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

karolina-lokhuz
0

en leksak som min katt tar ut sån energi på är en råtta som sitter i ett gummiband på en dörrkarm…han kan springa och leka glatt med den länge, sen kommer han och lägger sig i famnen och vilar…:)

misty89
0

#5 va sött!

haha, mina 3 katter jagar varandra runt i hela lägenheten som galningar så man nästan blir rädd, minst varje efter middag (kl 3-5)

Cazzos
0

Tack för alla era tips om laserpennor.

…nu måste jag bara köpa en haha ;)