Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1198 ggr
Lattjo
0

Blir tokig

Vi har ett problem som inte gäller våra katter utan en av grannens. De har en stor fin lurvig gul hankatt han är jättegullig men problemet är att han är hos oss hela tiden och då menar jag verkligen hela tiden. Varje morgon när man går upp sitter han på våran altan och väntar på att få komma in (vilket han givetvis inte får). Han kan sitta i 2 timmar!Och om man någon gång har haft altandörren öppen så går han in och äter och sedan och lägger sig i vårat katthus. Att det finns 3 morrande och fräsande katter bekymrar honom inte mycket.Och han är verkligen desperat att få komma in.Så sent som i förrgår klättrade han genom en av mina kaninburar för att komma in!Och nyligen så målade vi om våran altan dvs golvet och då stängdes alla dörrar så inte våra katter kunde gå där.Men ger sig Gullingen som jag kallar honom, nej. på något sätt lyckades han klättra utan på altanräcket som knappt är 5 cm brett. Och är typ 3 m högt utanpå altanen. Först trodde vi att han kanske saknar sällskap av en katt men vi har sätt att grannarna har en till katt och dem 2 kommer överens.Nyligen tog han med den katten hit men den katten avskräcktes av våra morrande kissar. Att man sprutat vatten eller fört oväsen när han kommit har inte hjälpt han kommer alltid tillbaka.

Är det någon som vet en lösning på detta otroligt jobbiga problemet?Glad

MonicaLagerquist
0

Knacka på hos grannen och berätta att katten stör er.

Stolt ägare till tre La permer

Lattjo
0

Men vad ska dem göra åt det ingentligen?FlörtJag kan ju inte tvinga deras utekatt att sitta inneFlörtmen har funderat på det lite.

MonicaLagerquist
0

Jo du kan tvinga grannen att se till att deras katt inte stör er.Hur grannen gör är upp till dem.De kan ju tex bygga en kattgård till sin katt.Eller gå ut med katten i koppel.

Stolt ägare till tre La permer

Heidi
0

Låter som att katten inte trivs hos sin familj och mycket hellre skulle bo hos er Obestämd

När jag bodde hemma så hade vi samma problem, grannkatten tyckte mycket mer om oss så hon försökte flytta hem till oss.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

EddaM
0

Håller med #4. Han får uppenbarligen inte den tiden o den kärleken som han behöver o söker sig till er då han kanske känner att ni älskar era katter. Denna katt behöver nog ett nytt hem där han blir uppskattad o få kunna gå in o ut som han vill. Med maten som ni har till era kanske är bättre än den han får hemma så detta gör att han gärna kommer in till er.

Prata med din granne om hur du har det o hur du känner.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z