Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1168 ggr
zLindaz
0

Flytta eller inte flytta katten?

Hej.

Jag har ett problem gällande min katt. Vi har två katter i hushållet men som på äldre dar inte är beroende av varandra på samma sätt som förut. Åtminstonde så är inte den ena lika beroende av den andra.

Sen är det så att min katt är väldigt beroende av mig då hon alltid sover i min säng och följer mig vart jag än i huset är.

Och sen har vi den andra katten som följer pappa vart han än är men också gärna oss andra.

Nu är läget så att jag ska flytta och vet inte hur jag ska göra, för sist jag "lämnade" min katt så blev hon konstig och har efter det blivit "överbeskyddande" (Så fort jag har varit borta ett par timmar för mkt så ligger hon och gömmer sig och när jag kommer hem så gosar hon med mig som om jag hade varit borta i veckor, hon håller sig undan resten av familjen oftast då också när jag är borta)

Båda katterna är 12 år och innekatter.

Hur ska man lösa detta på lättast sätt för djuren?!

TheMe
0

Ska ni skilja er så kan ni väl ta en katt i var?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Destany
0

jag kan ju spontant känna att om du har möjlighet o vill ta med dig den "överbeskyddande" katten så gör det.. det känns som om du e hennes favorit o att hon kommer bli ledsen om du flyttar ifrån henne eftersom hon redan nu blir extra kelsjuk när du kommer hem igen..

Rafflan
0

Prata med resten av familjen, går dom med på det ta med "din" katt när du flyttar. Om du vill ha med den ;)

#1 jag tror att den ena katten gillar dottern(TS) och den andra TS-pappa ;)

zLindaz
0

Tack för alla svar och #1 läs trean, jag ska inte skilja mig från pappa :)

Jag har mest tänkt på hur katterna reagerar  om man särar på dom efter så lång tid. Det känns bäst att ta med min lilla ögonsten men känns osjyst att dela på dom..

TheMe
0

#4 Förlåt, jag förstod inte riktigt vilken relation ni hade.

Men efter vad du beskriver så verkar det ju som att en av katterna är mest fäst vid din pappa då och den andra vid dig. Alla katter är ju inte mest fästa vid sin kompis.

Så jag skulle ta med mig katten om jag vore du. Skulle det bli alldeles tokigt så kan du ju alltid låta katten flytta tillbaka till sin kompis och din pappa, eller hur?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

zLindaz
0

#5 hehe lungt :)Inte lätt att hänga med på allt..

Jo, det är nog kanske bäst  så.
Dock tror jag den andra (föräldrarnas) kan komma sakna min. Men man får väl testa helt enkelt..