Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4331 ggr
Blomma1
0

var ha lådan?

Var har ni era lådor? Ska flytta snart och enda ytan i badrummet är uppepå tvättmaskinen, vilket jag inte tror de kommer uppsaktta när den centrifugerar Glad Men var annars kan man ha lådan om man vill undvika sand överallt och lukt där man vistas

Kanske får bli en hylla eller ett bord över tvättmaskinen, eller ingen tvättmaskin

Maria
0

Numera har vi en gästtoalett som har blivit katternas. Det är helt perfekt. Jag har satt in en kattlucka i dörrenFlört

Vi har bott på många ställen innan men kattlådan har alltid varit i badrummet/toaletten.

I en lägenhet så hade jag den i badkaret för den katten vi hade då sprätte sand som en vilde. Det var inga problem att ställa den på golvet när man duschade/badade och det var bara att spola rent i badkaret. Det blev ju inte så mycket sand så det blev några stopp i alla fallGlad

/Maria

zabelle
0

Måste du ha lådan i badrummet?

Vi har vår låda (med tak)i ett hörn i köket och använder Ever Clean Kattsand det har aldrig luktat nåt alls. Vi har lagt en liten gummimatta framför lådan så stannar all grus där.

Ska katten behöva hoppa upp för att gå på lådan tror jag att du får problem, risken är då stor att katten hittar ett "bättre" ställe att använda som toalett.

Zabelle   

MonicaLagerquist
0

Vi har en låda i badrummet.en låda i datarummet Både badrum och datarum ligger på övervåningen.På nedervårning har vi en låda i hallen och en i vardagsrummet.

Stolt ägare till tre La permer

SidenMoare
0

JAG har 2 lådor i badrummet underhandfatet. Det fungerar bra

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[LucyInTheSky]
0

Jag har mina i hallen, har ingen plats i badrummet.. Men med rätt sand och städning så luktar det inte.

Khiraz
0

för mig finns det ingen annan stans än badrummet,där ska lådan vara.

[Norrbysa]
0

Jag har lådan i hallen i ett skåp. (Typ köksskåp)

Skåpet kan man sitta på när man sätter på sig skorna eller liknande och katterna kommer in i skåpet från ett hål på baksidan. Jag har en matta i hela hallen som gör att all sand fastnar där. Inne i skåpet har jag en rörelseaktiverad lampa och ett doftblock. :-)

Funkar fint. Ser inte ut som om jag har någon kattlåda alls. :-)

Khiraz
0

#7 varför gömma den?

här luktar inte kattlådan nånting!

jag har lumpbildande strö(katty) och rengör lådan 2ggr/dag(morgon och kväll)

[Norrbysa]
0

#8 Det är inte för doftens skull utan för att den inte passar in i inredningen. :-)

Khiraz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 nej passar någon kattlåda in  inredningen på ens toalett?

så här ser det ut hos oss------------------------------>

Maria
0

Varför har man tak? Är det för att katterna inte ska skvätta?

Mina katter står oftast och sträcker sig med framtassarna på lådkanten när de gör sina behov.

Skulle jag ha tak så känns det som om de inte skulle kunna stå naturligt.

/Maria

Khiraz
0

#11 för att många katter vill vara ifred när de gör sina behov.

jodå,de kan visst stå naturligt.

vad har du för sand? för när du säger att katterna står med framtassarna på kanten låter det som att de inte vill stå i sanden.

[Norrbysa]
0

Såhär kan man göra oxå. :-)

Bilden är från: http://maukuja.blogspot.com/

[LucyInTheSky]
0

Jag skulle aldrig kunna ha lådan i badrummet även om jag hade haft platsen.. Så äckligt med blöt Kattsand på golvet.. urk urk

Khiraz
0

#14 blöt Kattsand på golvet? det har vi aldrig här…däremot sand som man trampar på som gör ONT,men jag brukar sopa ett par gånger/dag i badrummet.

men mattan utanför lådan tar det mesta…tack o lov….Cool

#13 nej jag skulle aldrig kunna ha det så att mina katter får hoppa NER i lådan och sen hoppa UPP när de är klara…men det är jag det…

[Norrbysa]
1

#15 Varför inte? Katter kan hoppa. :-)

Maria
0

#12 Mina katter är ifred eftersom de har en egen gästtoalettFlört

Vi har haft massor av olika sand till katterna genom åren så det har inte med det att göra.

Lorentz har ett hörn i trädgården där han gör sina behov och då sätter han framtassarna på en sten eller kanten på rabatten.

/Maria

Khiraz
0

#16 tänk på gamla katter….det är inte säkert de är så rörliga/friska eller kanske har ont…

Fridaybrew
0

Bra lösning #7 =)

Det är verkligen lyx att ha det på det viset.

Här har vi minst 3 lådor, En i sovrummet med tak, en på balkongen och slutligen en stor ikealåda som har två toalådor placerad bredvid varandra i, som är placerad i ett "dött" utrymme i hallen. När vi har kattungar utökar vi med mindre utställningslådor i varje rum i princip så att de ska hinna till lådan.

Nej det luktar inte katt/-låda hos oss lol =)

Nog bör det finnas plats med en kattlåda utanför badrummet, så mycket grejer och möbler kan man väl inte ha? Visst det är inte alltid snyggt men då är det förträffligt att inreda/gömma den som #7

KAn ju passa på att nämna att vi har tre stora golv till tak klätter/klösträd så här kan man se kanske en vis logik lol. En låda per klätterträd *skratt*.

/Fridaybrew

Khiraz
0

#10 luktar inte katt eller kattlåda här hellerGlad

aftonstjarnan
0

Jag har lådan i hallen på ett hyfsat diskret ställe. När jag skaffar en katt till skaffar vi en låda till, den ska stå i köket. Inte heller jag upplever att det luktar om man mockar ofta och har bra sand Glad Vill inte ha sand under fötterna i badrummet, det reservarar jag till stranden Flört

Saga85
0

Vi har aldrig haft kattlådan på någon toa, utan t.ex. som nu i källaren (som mest används av katterna) samt i min mors "arbetsrum" (dator samt syverkstad), innan har det även stått en i ena hallen. Det varken luktar eller skvätts eftersom vi har lock.

Funderar starkt på att sätta en låda utanför min sovrumsdörr. Sedan jag flyttade tillbaka och skaffade iller är det någon av katterna som då och då lämnar mindre trevliga överraskningar där. Misstänker att det är gammelkatten som protesterar över att dela min uppmärksamhet med nytillskottet…

Blomma1
0

Nej om lådan luktar det inget, men om de just 'gjort #2' kan det lukta ett par minuter, känns inte trevligt att ha det varken i vardagsrum, matrum eller sovrum. Köket kommer den inte i närheteten av Glad

Men jag funderar på att sätta in kattlucka i garderobsväggen i hallen och ha den där inne, med någon sorts tätning mot kläddelen av garderoben Tyst Eller någon bänk som i #13 med sittdyna på

TheMe
0

Vi har kattlådan i badrummet. Använder kristaller istället för sand. Känns inte helt naturligt, men vår första omplaceringskatt använde den sanden sedan tidigare och omplaceringskatt nummer två har också accepterat kristaller så då känns det okej.

Luktar inte illa alls och man slipper Kattsand överallt i hemmet. Glad

Båda våra katter sitter normalt på lådan och krafsar som alla katter gör i mer naturlig Kattsand förresten.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

asvensso
0

Badrummet - dar jag gar pa toa gar katterna pa toa, dar jag ater far katterna ata. Vi brukar ofta sitta pa rad ocjh kissa pa morgnarna och det ar lite fnissigt, faktiskt.

Casiopeia
0

Har så pass litet badrum så jag får inte plats med kattlådan där. Istället har den fått stå i hallen. Tyckte dock att det var trist att det skulle vara det första man såg när man kom hem till oss, samt var less på att man drog runt Kattsand över hela lägenheten. För ett par veckor sedan löste vi problemet när jag hittade en liten hallmöbel för 20:- på loppis. Gjorde ett hål  i sidan och stoppade i lådan, vilket funkar strålande :-)

Bild: före…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Casiopeia
0

Hål:

Casiopeia
0

Med lådan i!

stina63
1

*28 Vilken härlig toalett hus katterna har. Glad

Blomma1
0

Man kan köpa ett köksskåp på ikea, 60x60x70 som man gör hål i. Då får lådan som är 50x40x50 plats och om man sätter öppningen på huven inåt får de gå bredvid lådan inne i skåpet och skaka av sig lite sand! men 615 spänn… Får nog kolla lite på loppis också Glad

Maria
0

#26 Jag tycker ditt skåp är jättefint och skulle gärna vilja ha det hemma. Fast då skulle jag ha något annat inutiFlört

/Maria

Casiopeia
0

#31 det praktiska är att vi använder den som vanlig hallmöbel också, har telefon och andra prylar ovanpå och i lådan under. Det är bara nedre delen som är till katterna.

elyse
0

Vår låda står i vårt datorrum. Jag skulle gärna ha en möbel för kattlådan, men har heller inte varit på jakt efter en. Det fungerar OK. Har aldrig haft kattlådan i badrummet.