Dammsugarmunstycke?
Ni med katter och hundar och mattor, har ni hittat nåt bra dammsugarmunstycke som tar håret från mattorna? Jag har just dammsugit i två rum med mattor och svetten rinner av mig. Man får jobba som en galärslav för att få bort alla dessa katthår.
Ibland ser man ju reklam för munstycken man kan köpa löst sas och som enligt reklamen är bara helt fantastiska. Nån som provat, och nån som hittat nåt som fungerar?
Jag lägger in denna frågan på Hemmet i Fokus också.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag har ett sådant där munstycke med en sammetsyta där borsten bara går åt ett håll. Precis som vissa klädborstar.
Jag hoppas du förstår vad jag menar. Den är väldigt bra till mattor. (Har bara en matta)
Köpte den på nätet för flera år sedan och minns givetvis inte var.
/Maria

Jodå, jag vet vad du menar. Den är röd om jag minns rätt? Och den fungerar?
Japp, den är röd och fungerar jättebra. Först drar man dammsugaren bara åt ett håll och sedan åt andra hållet så det bildas en "rulle" av håren som försvinner i dammsugaren eller så får man ta upp den och pilla loss håren
/Maria

Jag har hittat en sån på nätet och köpt den. 129:- plus frakt. Tackar för hjälpen.
"Fløjsmundstykke" heter det på danska om du vill lära dig nåt nytt!
Vad bra! Det var ju inte så dyrt heller.
/Maria
Jag har ett likadant som #1, som följde med dammsugaren. Har inte så mycket mattor och använder sådana som inte drar åt sig för mycket, men till soffan är det munstycket mer än guld värt! Innan jag köpte min nuvarande dammsugare var jag helt död efter att ha dammsugit soffan. För övrigt så fungerar Furminatorn kanonbra att ta bort hår med på vissa ställen, till exempel klöspelaren.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#4 VAR DÅ???
Funkar det du köpt bra?

Här. Men det är ju en dansk sajt, och jag har inte fått det ännu, så jag hoppas att bumbleboo inte ljuger för mig 
Jag har en dammsugare från volta som heter maximus. Med den får man en särskilt borset som är kanonbra på att ta bort hår! Jag har den dammsugaren och nu kan mina tre skogisar fälla hur mycket de vill.. :)

Ser ut som en sån, ja.
#10 Ungefär så ser mitt munstycke ut.
/Maria

#1 Den har vi med, fungerar perfekt!
Sedan kan man ju ha mer eller mindre lättstädade mattor också. När våran nya katt flyttade in åkte den fina mattan ut och istället blev det en som inte drar åt sig lika mycket hår och är mycket lättare att hålla ren och fräsch.
Nu har vi två katter och det fungerar fortfarande väldigt bra. 
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Jag har en h2ovac en damsugare som går med vatten den är helt underbar och tar bort allt hår från mattan utan problem. Min katt hårar otroligt mycket och jag älskar min damsugare .-)