Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1773 ggr
Rafflan
0

Halt katt?

Såg en katt idag när jag var ute och gick som haltade i traven men i galoppen gick den bra, så jag lockade till mig katten och kollade benet, men hitta inget sår och den reagerade inte när jag klämde på benet.

Någon som har någon aning om vad som kan vara fel?

tuska
0

Hoppar en katt från en hög höjd kan de bli halt, med stor sannolikhet hadde den smärtor vid belastning i skulderpartiet,

så tror jag.Obestämd

Rafflan
0

#1 kommer det ge med sig eller? för borde det bli benbrott/muskel skada borde den ju reagera vid tryck. Jag funderar på en enkel sträckning eller liknanade ;)

tuska
0

Kan katten stödja på benet finns det goda möjligheter att den blir helt återställd.  Hoppas katten har en ägare som kan hålla koll på hur kissen mår i sin hälta.

Rafflan
0

#3 ja, när den galoppera var det inge fel alls. Och ja den har en ägare, jag känner dem lite grann, därför jag lockade till mig katten och kollade, hade den haft ont eller liknanade hade jag tänkt bära den hem till ägarna så dem kunde ta den till veterinären ;)

tuska
0

Du kan väl ringa ägarna och tala om att du märkt katten är halt, det kan ju tänkas att katten gjort sej illa idag och dom vill göra en närmare undersökning på den.  Så skulle jag göra om jag vore dej.

Rafflan
0

#5 dom vet nog om det/märker det när den kommer hem. det var ganska tydligt att den haltade ;)