Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6424 ggr
Carrie333
0

Kattfoder

Min ragdoll kille är inte förtjust i blötfoder, utan föredrar torrfoder (Mjau). Har provat många olika blötfoder (bland annat Mjau, då jag läst att den ska vara bra), men han äter det inte. Först i dag åt han sitt blötfoder och slickade glatt rent skålen, men det jag gav honom var Gourmet Gold, vilket är riktigt dyrt Tungan ute. Nu undrar jag om detta är ett bra foder, för det verkar vara det enda som duger till finsmakare och hur är Mjau torrfoder?

Khiraz
0

mjau torrfoder testade jag till mina katter,och de bev JÄTTEDÅLIGA!

jag provade först fiskfest och sedan räkfrossa

Primee
0

Min lilla missa älskar Gourmet Gold :) hittat på en affär som bara tar 4.90:- burken! Hur vida maten klassas som "bra" eller inte vet jag inte riktigt, min katt har då aldrig klagat.

Mjaus blötfoder käkar hon däremot inte, och hon är inte den kräsna typen..

Carrie333
0

#1 Hur blev de dåliga? Dålig avföring eller? Har gett Mjau torrfoder i en månad nu och han verkar gilla det och är bra i magen.

#2 Mjau blötfoder fnyser han bara åt, vilket är synd då jag vet att det ät ett bra foder. Gourmet Gold är det enda som fungerat hittills och jag har provat det mesta, både från djuraffär och mataffär. Är det sås eller gelé i maten, så är det BARA den som lockar, han lämnar prydligt alla köttbitar. Ger jag Gourmet gold så äter han upp allt och lämnar skålen skinande ren.

Tack för era svar!

Ninja
0

Mjaus torrfoder är tyvärr inte lika bra som deras blötfoder.. det är spannmålsbaserat. Rynkar på näsan

Ska man ge torrfoder är Oliver's och Orijen några av de vettigare märkena.

Tyvärr har jag inget tips på annat blötfoder, förutom kanske om du skulle testa att ge någon kycklingvinge? Fast för ovana katter an mindre bitar kött vara lättare att lära sig äta.

[Hilo]
0

#1 Är de kanske fiskallergiker?

TS - Mjau torrfoder har jag inte hört så mycket om. Bara att det är så mycket fisk i dem, och inte bra för allergiker.. Och sen då spannmålet.
Så lika bra som blötmaten är det inte..

Ang. blötmaten har jag ingen koll, ger inte mina blötfoder..

Carrie333
0

Har hört att om man jämför Mjau med Royal Canin torrfoder, så är det väldigt lika. Stämmer det så är det ju en otrolig skillnad i pris för likvärdigt foder Förvånad.

Så länge katten inte är allergisk, är det väl ingen nakdel att fodret innehåller mycket fisk? Spannmålet är ju något man önskar att de kunde skippa, men finns ju tyvärr i de flesta torrfoder Obestämd.

Hur är Purina One?

Kronängens
0

Purina One är ett av de bästa billiga fodren, men det är inte lika bra som Purina Proplan som du köper på djuraffären.

Jag tror inte man kan jämföra Mjau torrfoder med Royal Canin torrfoder. Titta på hur mycket spannmål de innehåller = mindre bra och hur mycket kött de innehåller = bra.

Jag tror att det är OK att ge Gourmet Gold.

Josefa
0

Det beror allt på vilken sort av Royals foder du jämför med.

Carrie333
0

Tror att man jämfört den med Royals Indoor, men kan inte säga säkert. Självklart så har ju Royals bättre och sämre. Har läst mycket gott om JW, har ni några åsikter om det fodret?

Tack för alla svar, de uppskattas! Glad

[Hilo]
0

#9 JWB Är ett bra torrfoder. Eukanuba också..

Carrie333
0

#10 Jippi! Två av de dyraste haha! Vad gör man inte för sin sötnos??? Ska ta och beställa en 2 kg påse nu på en gång. Billigast vore att beställa 10 kg (om man ränkar kg pris), men då jag bara har en katt så hinner han inte äta upp allt innan det blir dåligt.

[Hilo]
0

#11 Har Eukanuba rill mina två.. 10 kilo räcker ca 3 månader.
Helt klart värt priset. Supernöjd med Eukanuban! Glad

Inte testat JWB personligen, men har hört att det är ett mycket bra foder.

Josefa
0

Royal Canins Young Male/Female är jag nöjd med. Högre proteininnehåll än både Eukanuba och JWB och katterna äter det jättegärna. Tror också att det är liite billigare.

Kronängens
0

Jag ger JW och Eukanuba till mina och är nöjd med de fodersorterna. En av mina katter tål inte Royal Canins mat så bra.