Djursjukhuset på TV igen
Nu är det tillbaka, på TV1 söndagskvällar. Jag måste nog erkänna att jag uppskattade programmet mera när det handlade om sällskapsdjur… Men det är spännande att förja arbetet på Kolmården också, kanske lite mer actionfyllt:)
Förut brukade jag alltid titta på Djurens ö (TV4), men jag vet inte, det kändes lite tjatigt till slut… eller så var det bara jobbigt att sitta där och grina så mycket när det blev sorgligt (som det blev åtminstone en gång/avsnitt…).
Brukar ni titta på Djursjukhuset? Eller har ni några andra bra djurprogram ni vill tipsa om? Eller dåliga ni vill varna för?

Jag tittar på det mesta som har med djur att göra. Men inte så mycket från djungeln. Eller rättare sagt inte alls. För jag orkar inte se lejon fånga antiloper osv. För det är ju det enda dom visar därifrån.
Men svenskt är bra. Animal Planet och djurrädarna är bra. Fast nu tror jag att jag har sett dom flesta. Dom visar ju bara repriser nu.

Tittar på de mesta djur relaterade pragram som finns för man lär sig nästan alltid något nytt.
Jag tittar nät jag komme ihåg.. Brukar jämt missa… 

Öhh missa? e de ett nytt utryck för att kela med katten?:)
Haha.. :P.. Tittar aldrig på TV1 så då missar jag alla program där XD

Såg programmet igår, och tyckte inte det var så bra faktiskt. Lite besviken, känns som om det brukar hålla högre kvalité. Men det kan ju vara inbillning också.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag tyckte nog att det var ung som det brukar vara.

#8 Det är ett jätte intressant program. Klart värt att rekomendera.
Otroligt fin bild.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vore trevligt ifall dom kunde köra gamla Jan lindblad program igen typ dom första i från amazonas dom präglade mitt djurintresse mkt även gamla rolf blomberg filmer om sådana finns kvar fast man kanske skall maila svt istället för att skriva om de här 
Tycker annars att dom flesta vet programen från olika zoo ofta visar trigger happy veterinärer som skall söva allt som rör på sig:-)
mvh/bjorsa

#10# Ja, Jan Lindblads alla tv:program är ju så mysiga. Glömmer aldrig hans speciella lugna röst. Och så fint han visslade alla olika fåglar. Han var verkligen duktig. Hans son håller ju på med westernridning och bodde i Flen nyss. Tror att dom precis har flyttat nu.

#11 Jo han var speciell på många vis ,vi får maila svt att dom sänder lite jan lindbladare borde ju vara dags för de
mvh/bjorsa

bjorsa, när du säger trigger happy vet så kan jag inte låta bli att tänka på västkustvet som förekommer i "Veterinärerna" på TV4. Han som är riktigt "grov" och vill visa sig på styva linan med att horna av Highland cattle så blodet sprutar "men det känns inte på djuret" och knipsar av testiklarna på katt och matar hunden med det efteråt "de tycker det är godis"… Han är aningens magstark för mig, men han verkar ha en väldigt mysig hund:)

Jo han påminner om en vet vi har ibland men hon är en hon men typ lika "hård" ibland är hon dock dumdristig de tycker jag däremot inte att han västkustvet är men han är väl mer av en vetrinär för bönderna å inte kanske smådjur .
Att jag tycker dom är trigger happy de e ju för dom söver ju allt å de får till följd att många djur faktiskt dör jag tycker dom kunde utveckla skonsammare metoder för "vilda djur" i hägn ofta säger man ju att stressen är farlig för dom å därför söver man fast i själva verket är dom nog bara rädda för vad tigern skulle göra om den inte vore sövd
mvh/bjorsa