I ögonen
Jag har märkt på katten hemma hos min pojkvän att han har sånt där ögongegg som vi människor får ibland på morgonen, fast färgen på kattens är mer rödbrunt, kan detta vara något farligt? För ingen i den familjen rensar hans ögon eller öron utan bara låter han leva som han själv vill..
Jag tycker så synd om honom, och vill därför veta om det är akut att få bort det eller om man kan vara lugn?
Sen lika dant det här gegg dom kan få i öronen också, som också är lite brunaktigt, eller svart till och med, är det något farligt? Det är inte öronskabb väl? För isf borde nog någon ta tag i det, annars kommer jag ta hem katten till mig! 
Gegget i ögonen behöver inte vara en infektion, kanske katten har något djupt liggande ögon och då blir det brunaktiga slemproppar som katten behöver få hjälp med att dagligen få bort. vad gäller öronen är det säkert skabb en katts öron ska vara rena.
Jag får undersöka saken o säga till dom att dom borde ta hand om honom. O gör dom inte det så får jag själv göra det istället. Dom tar aldrig hand om honom o ger honom typ inte mat längre heller..
#2 Ojdå? Varför får han ingen mat? har det gått så långt tycker inte jag att de borde ha katt 

Har du möjlighet att ta hem katten till dig? För isåfall tycker jag att du ska göra det. Varför tar dom inte hand om katten?
#3 Nej.. jag ser aldrig någon mat i hans skål.. o jag vet inte hur han klarar sig, om han får i sig nåt när han är ute, men det kan ju vara dåligt för han :(
#4 Jag har tyvärr inte det.. min pappa är allergisk :/ och jag vet faktiskt inte varför dom gör det, jag tycker inte om den familjen över huvud taget.. (förutom min pojkvän såklart), men ja.. varje gång man påminner dom om att ge honom mat så säger dom bara "nee han spyr bara hela tiden av den och vi pallar inte med det". Dom borde ju åtminståne köpa en annan sorts mat till han då iaf..
Stackars katten,hoppas du kan hjälpa den på något sätt.
Det är faktiskt djurplågeri de djurägarna sysslar med
#6 ja jag hoppas ja kan hjälpa.. jag ska se om jag kan sno med katten in på rummet o så kan jag rensa lite i hans ögon o kolla lite i öronen och så. Sen ska jag ge honom mat ändå!
herregud.. om katten spyr så ska ägarna ska byta foder… Sånt här gör ont i hjärtat att höra..
En avmaskningskur till kissen vore lämpligt. hans kräkningar kan komma sej av att den är full i mask eftersom han varit tvungen skaffat sej egen föda.
#8 Jag vet.. jag tycker synd om honom.. och dessutom blir dom förbannade på katten när han har spytt, när det egentligen är deras eget fel att han spyr..
#9 Jag pratade med dom om det, men dom sa att dom inte brydde sig ens, dom sa typ "äsch vi får helt enkelt sluta ge han mat så slutar han spy" det var det värsta jag någonsin hört om djur.. dom borde fan inte få ha kvar honom..
Kan du inte tala med din pojkvän hur dåligt du mår för katten som får lida för oansvariga ägare, kanske han kan tala med sina föräldrar. Något måste göras för kissen.
#10 det räcker ju inte med att du tar in katten utan att de ser så att du kan ta hand om hans ögon o öron då och då, även ge honom mat då och då. Du kan inte ALLTID finnas där för honom, som tuska säger, nåt måste göras för kissen..
Kan du inte hjälpa till att omplcera honom om familjen nu inte vill ta hand om stackarn? Fråga om han är kastrerad, vaccinerad och chippad då blir omplaceringen lättare.
#11 Tyvärr så bryr han sig inte heller… eller han tycker väl om katten så, men han lägger aldrig märke till att han mår dåligt.. Men jag ska se vad jag kan göra!
#12 Har redan frågat om dom verkligen borde ha kvar honom och dom säger bara "nehe du han är vår katt!" så jag vet inte vad jag ska göra :( och jag kan ju säga att jag vet redan att han inte är varken kastrerad eller vaccinerad eller chippad. Vi fick den katten av en tjej (dessutom när katten var för liten för att tas från sin mamma) och dom har inte gjort nånting med han så vitt jag vet, och jag är här väldigt ofta..