Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1100 ggr
Aribigga
0

Två katter

(Vill inte kapa den andra tråden som handlar om liknande sak.)

Sen ett par månader tillbaka så har jag och min pojkvän blivit med katt, en svart fin långhårig hane. Han är en hittekatt som har bott i min kompis garage ett bra tag och när jag insåg att det faktiskt gick att ha katt när man är två stycken personer så tog jag hem honom. (jag jobbar heltid, så förut tyckte jag inte det var schysst att ha katt i en lägenhet själv mellan klockan sju på morgonen och nio på kvällen. Min pojkvän är arbetssökande och ska förmodligen börja plugga till hösten.)

Vi har precis flyttat till en annan lägenhet nu som är betydligt större (75 kvadrat) och inne i ett samhälle så det händer lite mer här.

Allt är egentligen frid och fröjd. Jag bara funderar på om det är någon ide att skaffa en kompis till Satan? Han verkar mest sova när han är själv och han är väldigt sällskaplig och ganska busig. Veterinären trodde inte att han var mycket äldre än ett år när vi kastrerade honom.

Jag tänkte att han kanske skulle gilla en brottningskompis? Å andra sidan så har min kompis berättat att han verkligen inte gillade hennes katter när han någon gång var inne hos henne…

Vad tror ni?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Josefa
0

Katter fräser nästan alltid åt varandra när de träffar nya katter, eller kommer in på andra katters revir. Det går över om man bara ger dem lite tid. Tycker en ung kattpojke behöver en kompis.

Maria
0

När min Moritz var 8 månader så skaffade vi Lorentz som var kattunge. Visst morrades det och frästes några dagar men det gick snabbt över och de är allra bästa kompisar.

De brottas och jagar varandra för att sedan sova så gott tätt tillsammans. Jag rekommenderar varmt att ha två katter.

Det känns lite bättre när man jobbar också och vet att de har sällskap av varandra.

/Maria

NaimaG
0

Min ena hankatt absolut hatar andra hanar men hans kompis som råkar vara hane accepterar han. Visst kan de nabbas ihop ibland men det löser dem lika fort också. Alla katter fräser mot varandra till en början och liksom vi människor så kan även de få osämja ibland men sådant löser dem. Så länge de inte slåss till för vild och våg till döden och med blodigt slagsmål så är det bra.

Tycker absolut ni ska skaffa kompis åt han.

Aribigga
0

Det lutar helt klart åt att han ska få en kompis. Nu ska bara pojkvännen få vänja sig vid tanken på en till katt bara.

Svär,or påstod att en hankattunge var det som han lättast skulle acceptera så en sån blir det förmodligen om någon månad eller två.

lurvponnyn.vimeddjur.se