Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1525 ggr
eccentrics
0

Orolig..

Hej hej.
Ibland har man otur, igår blev min ena katt jagad/attackerad av grannens hund, jag såg ingenting men jag hörde det.  När hon senare kom in så kissade och bajsade hon, hon var då jättelös i magen, drack lite vatten och åt och sen har hon vilat och sovit hela tiden. Ringde till Ultuna och frågade vad dom tyckte att jag skulle göra och dom sa då eftersom hon åt och hade kissat och bajsat när hon kom in så skulle vi avvakta och att jag inte behövde vara orolig, dom var hemskt otrevliga.. . nu har hon inte kissat sen den gången igår börjar jag bli lite  orolig eftersom min vanliga veterinär inte öppnar för ens imorgon, hon är pigg idag och äter och dricker. Usch jag är så orolig, försöker få tag på en veterinär som gör hembesök men hon svarar inte i telefonen :(
Vad skulle ni ha gjort??

Silversemlan
0

Jag hade struntat i vad veterinären sa och åkt in direkt det hände om katten inte var helt sig själv.

IceJossan
0

Min ena veterinär brukar säga att så länge katten äter och dricker så kan man slappna av en liten smula. Att hon kissade och bajsade när hon kom in tyder ju på att den biten också fungerar fortfarande. Att hon var lös i magen tyder på stress eller så kan det lika gärna bara vara en dålig mag-dag. Hon blev väl jätterädd och uppjagad, vilket ju är väldigt mentalt påfrestande - och nu tar hon igen sig.

Absolut att du bör kontakta veterinären! Men JAG tycker det låter som att det inte är akut i alla fall. Hoppas att jag har rätt, att misse mår bra men bara är skakis från händelsen fortfarande!

Maria
0

#2 Jag håller med eftersom katten idag är pigg och äter och dricker.

/Maria