Tappar tänder?
Kan katten matvägra om den håller på att tappa tänder? Funderar på om det är därför min katt inte ätit speciellt mycket sedan igår. Kanske gör ont? Nån med dessa erfarenheter?
Katter har känning av tandömsningen och kan som små barn även bli lite dålig i magen. Blötmat är vad som kissen kanske vill ha när det gör ont i munnen.
Hejsan. Hur gammal är katten? Kan ju va mjöktänderna. Är det en äldre katt kan det vara tandsjukdomen forl. Som gör jätte ont för katten och dem tappar tänder. Och så får man åka till veterinären och göra undesökning och tandröntgen för att se hur angrippet tandköttet och tändena är och så kan det hända dem får dra ut fler tänder där det är angrippet.
Kan vara. Mina katter har mest bitit på allting när det har varit tänder på gång. Det är precis som med bebisar, det kliar och då biter dom.
Har inte märkt annars att dom åt mindre. Du har inte märkt några andra symptom? Tänkte på när min minsting matvägrade så avmaskade jag honom sen var han som vanligt igen. Kanske är något sånt?

Hon är som vanligt nu, så det var bara något tillfälligt. Nu äter och bajsar hon som vanligt!
Va skönt. (: