utställning
Har du ingen stamtavla på honom så får du ställa ut i huskattsklass. Men jag tycker nästan det är roligare att ställa huskatt är raskatt faktiskt :)

jag har ingen aning för vi hittade honom klämd under en maskin i logen hos min mormor :) men jag kan ju testa för han är väldigt snäll
Då är han en huskatt.
Börja med att gå med i en Sverak eller IDP-ansluten klubb, där kan man få mer information om utställning, samt att man måste vara medlem i en klubb för att få ställa ut.
Numer måste man också ha huskattsbevis (iaf enligt Sverkas regler, hur IDP gör vet jag ej), samt intyg på kastrering och vaccinering och id-märkning.
Du kan ställa ut honom som huskatt om du går med i en kattklubb så får du ett gratis huskattsbevis hos Sverak som du behöver ha för att kunna ställa ut honom. Kika gärna in på sveraks hemsida sverak.se så kan du läsa om utställningar.
Jag har aldrig ställt ut någon huskatt men kan tänka mig att det är jätteskoj, jag har fått intrycket av att domaren går mycket mer på personlighet än vid raskattsbedömningen. Lycka till!
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

#3 okej tack för hjälpen :)

Att ställa ut huskatter är jätteroligt så jag tycker absolut du ska prova, men som sagt tidigare, är han över 10 månader måste han vara kastrerad id-märkt och vaccinerad för att få vara med.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Jag ställer ut huskatt ofta =) Och din kille e jätte söt =) Han är en långhårig huskatt. Ser att han är röd mönstrad med vitt. Vet du vad han har för mönster?
Men som sagt, gå med i en kattklubb. Och kastrera o vaccinera honom och id märk. Sedan är det bara att anmäla sig till en utställning =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

tack för alla svar :) <3

#7 nej det vet jag inte men kan kolla upp de :)

Är du osäker så lägg ut en bild tagen på sidan av honom =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#10 okej :)
Han ser ut som en d 03 22, men som sagt, en bättre bild så blir det lättare att avgöra
Väldigt söt liten krabat