Ny familjemedlem idag!
Hej på er!
Idag kommer en ny familjemedlem att flytta in till oss. Det är en 4-årig kastrerad hane av rasen europé. Har haft flera underbara katter i mitt liv och verkligen saknat att ha katt i familjen sedan våran älskade vän gick över till den andra sidan.
Hade tänkt adoptera en omplaceringskatt i behov av nytt hem, antingen privat eller via katthem. Hade alltså siktet inställt på en huskatt när jag svarade på en privat annons via ett katthem om en mysig katt som akut behövde nytt hem.
Skäms nästan med tanke på att jag tvekade när jag fick reda på att katten i fråga var raskatt. Men efter vidare kontakt med kattens familj så visade det sig att den här katten var i stort behov av nytt hem pga familjens tragiska omständigheter. Har också läst på en hel del om rasen europé och tror att det här är en kattkille som kommer passar våran familj perfekt.
I alla fall, idag är dagen D då han kommer flytta hem till oss, som jag har längtat! Vi kommer ha honom här på prov i en vecka till att börja med bara för att se så att han verkar göra sig hemmastadd och trivas.
En vecka är inte så lång tid, men med tanke på att vi har en liten hund och katten i fråga aldrig träffat hund tidigare så känns det bra att kunna känna av läget i några dagar.
Våran lilla hund är dock hur snäll som helst och väldigt kattvänlig och lyhörd (uppväxt med katter som han är) så jag tror säkert att det kommer gå bra.
Hoppas ni vill vara med och hålla tummarna för oss och våran nya lilla kattkompis! (Bilder kommer).
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Åh så underbart. Både ni och hunden kommer att få en ny kompis
Jag har för mig det tog ca. 3 dygn när vi skaffade katt och hade hund men sedan var "isen bruten" så att säga och de blev de allra bästa vänner.
Ser fram emot bilder.
/Maria
Va roligt.
Livet utan katt blir så tråkigt.
Lycka till. (: Du får bifoga en bild sen på honom så man får se hur han ser ut.

Vad roligt. Lycka till!

Här kommer första bilden på "Prinsen" som han kallas. Väldigt mycket nytt att flytta och åka bil en bra bit, men han verkar cool om än lite avvaktande så här i början.
Våran hund kommer hem från jobbet med husse ikväll så tills dess får missen nosa runt här hemma på egen hand. Han har inte varit på lådan eller ätit något ännu, men det kommer väl. Han har bara varit här i några timmar ännu.
Missen verkar väldigt kelig och kontaktsökande. 
Va fin han är. (: Bra att han får huset för sig själv lite och hinner göra sig mer hemmastadd innan hunden kommer hem. Får hoppas det blir bra, men på din beskrivning verkar han vara en rätt stabil katt så det borde nog gå bra. Och vem har tid att gå på lådan och äta mat när det finns en massa nya saker att utforska? (:
Han är jättefin :)

Så fin kisse! Lycka till!
Pälsbollarna i Höganäs

Nu har vi sovit middag ihop -mysigt! 

Är så himla superglad just nu, Prinsens fd matte har varit här idag och vi skrivit papper så jag är nu officelt Prinsens nya lyckliga matte -jippy!
Ska bara skicka in till Sverak så de ägarändrar i sina register.

vad härligt!! grattis!!

Vad fin han är från vilken uppfödare kommer han?
Stolt ägare till tre La permer

#12 Tack! Han kommer från Soulshaker´s.
Pappa är Soulshaker´s Song For Hope och mamma är Hedenhös Krassula. Vi trivs jättebra ihop hela familjen.