Vaccination på äldre katt?
Jag måste erkänna att jag länge varit emot att vaccinera innekatter men även solen har sina fläckar. Nu har jag vaknat upp ur mina fördommar och bestämt att mina två killar skall vaccineras därför undrar jag nu vilken sorts vaccin de bör få?
Däk(kallas Snusk) blir 5 år i December & Cradle(kallas Ra Dull) blir 4 år i Maj. Ingen av dem har någonsin blivit vaccinerade, en tanke som jag mår dåligt av. Jag borde ha varit vättigare och vaccinerat dem för länge sedan.
Tacksam för svar.

vad är det för fördomar du har haft emot att innekatter inte ska vacc?
jag är själv inte insatt i detta ämnet ;D
Men undrar ändå varför? ;P
Har hört att innekatter inte behöver vaccineras. Att vaccinationer inte förebygger någonting. Att katten kan bli sjuk av vissa vaccinationer.
Katten kan även bli sjuk av vissa bakterier som ägaren tar hem. Det är bra att vaccinera även innekatter. Jag vaccinerar mina 1gång per år. Ring veterinären och fråga dem så vet dom vad de ska göra :-)
Lycka till

Självklart ska även inne katter vaccineras.Ring och boka tid på en gång.Jag skulle absolut inte våga låta bli att vaccinera.Dessutom så är mina katter försäkrade och den gäller bara om katterna är vaccinerade enligt FASS:
Stolt ägare till tre La permer