Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1092 ggr
Veduran
0

Godmorgon 2/2 -07

Tänka sig, jag är nästan uppe med tuppen för en gångs skull. Fick en tid hos en läkare för att kolla öronen med kort varsel, ska åka snart. Funderar på att uppsöka något zoo förutom att gå till biblioteket. Skulle vilja ha en sån där hängmatta till katterna som man hänger på elementet, och jag söker med ljus och lykta efter mosaikgurami. Dom har varit slut på de ställen jag redan varit till. Nå, får se hur länge orken räcker, är ju ovan att vara vaken den här tiden… :)

Titti
0

Godmorgon.

Här sitter jag med en stor mugg te. Ska snart fara på jobb (blää..?). Jobbigt att fara på jobb när man är dunderförkyld. Nåja, jag överlever. Är ju envis som synden (ibland) och en förkylning hindrar (nästan) inte mig att jobba.

Var i kontakt med Arbetsförmedlingen igår, och jag är fortfarande sur på dom. Gråter Dom tycker att jag ska jobba 8 timmar om dagen. Hur nu det ska gå till.

Vimsan har varit stundom busig, stundom snäll idag. Just nu är hon ute och spanar på småfåglarna. Jag fick (peppar, peppar) upp fågelbordet igår, så nu serveras det havre och solrosfrön här så mycket det bara går åt. Måsta påminna Vimsan om att hon inte är en fågel, för hon började äta havre.

Ha en bra dag! Jag ska försöka göra det bästa av den i alla fall.

Sandra
0

God dag får väl jag säga då.

Har suttit vid dumburken hela morgonen. Min feber har gått ner nu så jag känner mig relativt pigg. Ska åka upp till stallet snart o mocka o fodra tills ikväll. Kanske ta en promenad med gumman också, det beror på om jag orkar.
Annars blir det bara tvn som får hålla mig sällskap idag. Om jag nu inte åker til mina föräldrar en sväng. Jag är så sällskapssjuk!!!

Pia
0

Tyvärr har det blivit något knasigt med flikar och skrivmöjligheter för mig - och andra på iFokus. Sedan igår kan jag varken se raden överst med Länkar, Min sida osv eller skriva egna Inlägg.

Det går bra att skriva i trådar, men annars så är det här enda möjligheten jag har att kommunicera…:/

Nu skall jag snart på semester (söndag), blir nog inte mycket skrivet innan dess och tja man kan ju alltid hoppas på att problemen är lösta när man kommer hem…

Murre_Uddiz
0

För mej går det bra Pia :)

Veduran
0

Ojoj… men jag fick en hel del gjort idag iallafall. På Bauhaus har dom tydligen tänkt sluta med djurtillbehör och av den anledning reades det mesta ut till 50%. Jag köpte ny (större) reflexsele, lite kattleksaker och jäst samt myntatabletter. Sen blev det även 2 tapetrullar… ska tapetsera köket tänkte jag.

På Zolna Zoo, i Barkarby!!! :o köpte jag en sån grå elementhängmatta, blev Theos nya favoritplats det :)

Hos läkaren fick jag bannor för han såg att jag petat mig i öronen (men vad 17 ska man göra när det klias hysteriskt?) för jag hade ett sår i ena örat. Men annars var dom rena och såg bra ut så inga åtgärder böhövde göras… :)

Sandra
0

Veduran - jag visste inte ens att Bauhaus hade djurartiklar från första början. Haha! Se där.. man lär sig nåt nytt varje dag!

Jag skulle gjortsom du, kliat mig i öronen. Har din doktor haft samma problem som du nån gång? Verkar ju inte så. Det är ju såååå frustrerande när det kliar i öronen!!!

Veduran
0

Sandra - Bauhaus här i Järfälla har faktiskt bara haft sitt djursortiment något år… verkar inte funka så bra så dom lade ner det av den anledningen antagligen.

Tror säkert att doktorn kliar sig i öronen med något som är mindre än armbågen, vågar inte erkänna det bara… :P

Nå, jag hade inga vaxproppar iallafall så det blev grönt för hörapparaten som jag ska prova ut på tisdag :=

Sandra
0

Veduran - Men det i Järfälla är ju det enda Bauhaus jag har varit in på tror jag. Det ligger iaf närmast. Men hmm… undrar om jag varit där nåt på sistone. JO! Det har jag o inte fasen såg jag nåt. Måste haft skygglapparna på igen ;P

Håller tummarna för att det går bra med utprovningen!

Veduran
0

*S* jo det finns djurgrejer där Sandra, längst in i blomdelen….

Men som sagt, nu ska det ju tydligen bort så nu hade dom ställt kattburar m.m. aldeles i början av blomdelen :)

Pia
0

Det hade jag inte heller någon koll på, å andra sidan hänger jag inte på Bauhaus så mycket heller, har nog mest köpt lite trdägårds eller byggmaterial där. Kan tänka mig att det är därför de tar bort det, gör man inte mer reklam för/placerar det hela så säljer det ju inte:)

Du verkar ha så himla bra koll på en massa trevliga djurtillbehörsbutiker i Stockholm, Veduran!

Sandra
0

Veduran - NU vet jag varför jag inte visste om det. Jag går aldrig in i blomdelen. Jag dödar iaf allt med blad här hemma så det finns ingen anledning att gå in där ändå ;P