Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2265 ggr
MajaBack
0

Kattunge imorgon!

Imorgon kommer en liten tjej från kattstallet i Åkeshov hem till oss. Helt gudomligt söt är hon, eller hur?

Nu gäller det bara att få Knytte att inse att det är en bra idé. Vi har köpt Feliway och gjort i ordning för att kunna ha dem i separata rum om det behövs. Nu sitter jag bara och längtar…

MajaBack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden kom ju inte med.. jag försöker igen

JessicaN
0

Vilken fin tjej Skrattande Och en ros till dig som adopterar katt från katthem!

spiritedaway
0

Va roligt :)

essut50
0

Lycka till.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

EddaM
0

Vad mysigt med en liten =) En ros från mig med, bra att du adopterar en från katthem.

Lycka till med den lilla =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

MajaBack
0

Tack för alla lyckönskningar. Jag har suttit och läst trevliga berättelser om hur bra det brukar gå efter ett tag, bara för att lugna mig. Kan ju inte vara alldeles nervös när hon kommer.

Att adoptera från ett katthem känns skönt tycker jag, då vet man att allt gått rätt till med skötsel, vaccinering osv.

EddaM
0

Håller med om att det är en extra trygghet att adoptera från ett katthem. Även att köpa katt från en seriös uppfödare av raskatt.

Och undrar du över hennes färg så är hon bruntigre eller ev spotted. En mycket populär färg hos domare på kattutställningar =)

S*Luddhuvet´z

MajaBack
0

#7: Tack! Vad avgör vilket av dem som gäller?

Nu hämtar vi henne om två timmar.

Busarna
0

Åh… Lycka till!!! Förstår hur nervös du är, kommer själv snart stå i samma sits Skrattande Håller nu alla tummar för att det går bra!

Och all heder till dig som väljer en katthemskatt!

EddaM
0

Hon är tigre om hon har ränder på sidorna av kroppen och spotted om det är prickar istället för ränder. Är du mer osäker sedan så lägg ut en bild på henne tagen från sidan =) Ur söt är hon ialf =)

S*Luddhuvet´z

MajaBack
0

Bruntigré skrev kattstallet på pappret.

Det går bra hittils! Knytte har fräst en del, men nu har de legat på soffan med mig en timme utan problem och sovit lite båda två. Knytte i knät och lillan under armen.

Lillan är helt otroligt modig, leker, spinner och pussas. Hon har inte ätit eller gått på lådan än dock.

Gipzy
0

Det var något av det sötaste jag sett!!Skrattande

MajaBack
0

#12: Skrattande

Jag måste få visa fler bilder.

MajaBack
0

.. och här är de ihop, mina sötnosar.

MajaBack
0

Nu är det lugnt och fint hela dagarna, Knytte tvättar lillan som spinner och trivs. Tror att de börjar gilla varann, de har till och med lekt lite ihop idag.

Nätterna är värre, Knytte gillar inte riktigt att Selma (,som vi valt att kalla henne,) också vill sova i sängen. Vi försöker se till att klappa Knytte extra och så, men hon har svårt att komma till ro. Kan inte låta bli att oroa mig för att hon känner sig avundsjuk och sorgsen.

I stort sett känns det iaf hur bra som helst, och vem skulle kunna låta bli att älska den här lilla leopardmagen?

nellies-matte
0

Verkligen söta

[Malin]
0

Gud vad söt! Lycka till :)