Världens finaste har gått ur tiden :(
Igår middag åkte jag och min mor in till veterinärhuset i Värnamo med min katt Mysan.
En katt som har funnits nära mig i 11år, följt mig vart jag än gått. Vi gav henne p-piller i några år men då min första honkatt försvann pga att hon också åt detta och fick bröstcancer, så bestämde vi oss för att sterilisera Mysan, hon hade då en liten knöl på ena juvret som hon har levt med i några år nu. För ca 2 v hade knölen växt och i förra veckan var den som ett ägg, hon började slicka på juvret så att det blev ett stort äckligt sår.
Så vi tog ett tungt beslut och lät henne somna in. Det var oerhört svårt för mig, eftersom hon har funnits hos mig så länge, när jag bodde hemma låg hon alltid hos mig i sängen på en huvudkudde och la alltid sitt huvud och sin tass på min hand och spann under natten.
Innan vi åkte in igår låg jag i soffan tillsammans med Mysan. Hon låg på en kudde och spann medan jag kliade och gosade med henne. Det kändes tryggt både för mig och för henne att jag var med till sista andetaget. Även om det var tungt att veta att hon aldrig mer kommer tillbaka så vet jag att det var det bästa för henne, hon slapp lida mer.
R.I.P Mysan 1999-2010 <3

Stackars henne o er. Vet hur det är att förlora en liten vän. Men man får tänka att de har det kanon bra nu o inte har ont även om det är en klen tröst precis när det hänt.
*tröst kramar* Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Ja,det är aldrig lätt att mista dom.De är ju familjemedlemmar.Min 19-åriga lilla stumpa somnade in i min famn den 10 februari nu och det är så tomt.Men vi får försöka tänka på de fina minnen vi delade med våra djur och att dom har det bra nu i regnbågslandet.Där skiner alltid solen och dom leker och har det bra tillsammans,inga smärtor når dom mer.Jag försöker iaf tänka så.
Djurhimlen.se har en jättefin sida där man kan sätta in ett foto på sitt djur och datum om man vill.
Varma Styrkekramar

Oh! va sorilig!
Lilla, lilla Mysan du har det bra nu. Óch du är helt säkert tacksam för att du har en matte som hjälpte dig i din svåraste stund, fast det var svårt.
RIP lille Mysan. Sådana beslut är aldrig enkla att ta men när man tar det med sin kisses bästa för ögonen är man en mycket god matte och husse.
Beklagar sorgen :(
Vi alla säger samma sak. Det ÄR aldrig lätt att ta ett beslut och det är aldrig lätt att mista någon…
Kramar till dig!
R.I.P. Mysan
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Tack alla för era fina ord =) <3
Jag hoppas och tror att hon har det bra i himmelen, hon finns kvar i mitt hjärta och i mina tankar nu och för alltid! <3
Stackare.
Jag misste min Börje för exakt 16 veckor sedan idag. Lider varje dag men tänker med tröst på att vi ses en gång. Mitt tunga beslut var jag akut oförberedd att ta. Det smärtar mig att jag inte kunde ta hem en veterinär och låta honom somna in hemma i lugn och ro. Hans kropp slutade funka exakt 11 år gammal. Tumör i lungorna eller våt FIP. Vet ej. Det spelar ingen roll. Han var världens finaste för mig. För alltid min älksling.
Tänk på detta så lättar det lite, lite, lite men inte mycket.
Regnbågsbron
_På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.
När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör, så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans.
Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken, och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla blir återställda till hälsa och vigör; de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen, precis som
vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.
Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak; de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans, men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset, hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen
Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte, dina händer smeker på nytt det älskade huvudet, och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge varit
frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.
Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans…_
det här håller mig uppe tills min tid är slut.
Jag längtar inte efter döden men när den en gång kommer så står Börje där och viftar på svansen och vill ha räkor och sova på sin egen kudde i min säng.
Börjes ledsna mamma

Beklagar sorgen.
#9 Vi misstänker att Mysan hade ngt dumt i sin mage, för hon åt flera ggr om dagen och spydde en del den senaste tiden..samtidigt var hon inte tjock. Men du har helt rätt en vacker dag får vi träffa dem och då känns allt bra igen :) Hade också velat ta hem en veterinär som kunde ge henne en spruta då när hon låg på mig i soffan och blev kliad, men det är ju inte alltid så enkelt.
Hon och Börje kanske leker tillsammans just nu :)
#10Tack